۱۰ نوع از بهترین غذاهایی که برای عضله سازی مفید اند

۱۰ نوع از بهترین غذاهایی که برای عضله سازی مفید اند

- in تغذیه
56319
۲۵
top-10-foods

top-10-foods

تک اندام :غذا و تغذیه در ورزش,بخصوص  ورزش پرورش اندام نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.هرگز نمیتوان گفت که مکمل های غذایی میتوانند جایگزین مناسبی برای تغذیه باشند.

غذا و تغذیه هستند که باعث رشد و افزایش حجم در بدن میشوند و همینطور تمرینات شدید به تنهایی کافی نیستد.بلکه  به خوردن مواد غذایی مناسب نیاز دارید.

غذاهایی که برای وعده های غذایی انتخاب میکنید ، خوردن  تنقلات  بلافاصله بعد از ورزش تاثیر بسیار زیادی در  ماهیچه ها ایجاد میکند.

 

برای ساخت عضلات و کاهش چربی، شما باید به دنبال یک طرح رژیم غذایی سخت باشید. باید غذاهایی که حاوی پروتئین، کربوهیدرات سالم و چربیهای سالم باشد در برنامه غذایی خود بگنجانید. دیگر مواد مغذی که نیاز به ساخت عضلات دارید منیزیم، پتاسیم، مس، سلنیوم، کلسیم، آهن و ویتامین های مختلف است.

در اینجا ۱۰ غذای خارق العاده برای ساخت عضلات را معرفی میکنیم:
۱٫ تخم مرغ
سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین است که عضلات را تقویت میکند. در واقع، آنها حاوی پروتئین با کیفیت بالا برای بهبود عضلات و ساخت و ساز بدن، و همچنین مواد معدنی با ارزش مانند کلسیم، روی و آهن لازم است.
زرده تخم مرغ یک منبع غنی از ویتامین ها، از جمله A، E، K و طیف وسیعی از ویتامین B مانند B12، ریبوفلاوین و اسید فولیک است. تمام این مواد مغذی برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن و تبدیل چربی به انرژی ضروری است.
خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ در روز به ساخت عضلات و سالم ماندن آن کمک میکند. شما می توانید تخم مرغ را به شیوه های مختلفی، مانند آب پز، نیمرو بپزد. سفیده تخم مرغ، تخم مرغ سفت ترجیح داده میشود.
۲ سینه مرغ
سینه مرغ غذای بسیار عالی برای تقویت عضلات است. یک منبع بزرگ از پروتئین بدون چربی است که به راحتی بافت ماهیچه ها را ترمیم داده و سلول های آسیب دیده را در طول تمرینات سخت تقویت میکند
از دیگر مواد مغذی بدنسازی پسند نیاسین، ویتامین B6، آهن، سلنیوم و روی است
، غذاهای بو داده و یا سینه مرغ کبابی بهترین گزینه برای عضله سازی در رژیم غذایی خود می باشد. شما همچنین می توانید سینه مرغ را در سوپ و سالادبریزید. بدون پوست بخورید
۳٫ شیر
شیر یکی دیگر از مواد غذایی برای تقویت عضله است. دارای پروتئین است. پروتئین آب پنیر به سرعت جذب بدن می شود. ماده پروتئین شیر، از سوی دیگر، به آرامی هضم می شود
شیر نیز دارای ویتامین ها و مواد معدنی، کربوهیدرات ها و چربی های خوب است که بدن نیاز به ساخت عضلات دارد. به علاوه، به عنوان ، شیر بدن را در طی زمان ورزش هیدراته میکند
بعد از هر ورزش نوشیدن یک لیوان شیر کم چرب بسیار ایده آل است.
۴٫ ماهی قزل آلا
به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای عضله سازی است. ماهی قزل آلا می تواند به عضلانی کردن و سوزاندن چربی به دلیل ترکیب منحصر به فرد آن و داشتن امگا ۳ EPA و DHA، ویتامین B و پروتئین با کیفیت بالا دارد
یک هفته خوردن ماهی قزل آلا کبابی با سالاد یا سبزیجات سبز مفید است. در صورت امکان، ماهی قزل آلا را انتخاب کنید. اگر ماهی دوست ندارید، می توانید مکمل روغن ماهی مصرف کنید
۵٫ کوینولا
کوینولا پروتئین بالا و کم کالری است، یک غذای ایده آل برای ساخت و ساز های عضلانی است. پروتئین در آن شامل اسید آمینه های ضروری است، که یک پروتئین کامل است که عضلات را تقویت میکند
کوینولا همچنین سرشار از فیبر، ریبوفلاوین، کلسیم، ویتامین E، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، اسید فولیک و بتاکاروتن است.
به علاوه، کوینولا توده عضلانی را افزایش داده و چربی را کاهش میدهد.
کوینولا خوش مزه است و آسان پخته میشود. شما می توانید آن را در سوپ و سالاد یا همراه با با گوشت و سبزیجات سبز سرو کنید. سعی کنید بعد از ورزش از این مواد بخورید تا عضله سازی کنید
۶٫ حبوبات
اگر تصمیم شما در مورد عضله سازی جدی است، باید حبوبات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. انواع مختلف حبوبات منابع بسیار مغذی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و فیبر می باشد.
پروتئین به ساخت و حفظ قدرت عضلانی کمک میکند.. کربوهیدرات های پیچیده تامین یک منبع با ثبات تر و طولانی تر مدت انرژی برای کار کردن.

لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، لوبیای مرمری، لوبیا، لوبیا سیاه و سفید، نخود، عدس و نخود چشم سیاه از انواع حبوبات هستند. شما می توانید حبوبات را در سوپ یا سالاد بخورید.

دکتر سـلام

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

25 Comments

  1. من تا حالا هرکاری کردم چه ازوزن زدن وجه از حرکات مثل دویدنهوازی نتونستم باعث رشد عظلات پایین تنه شم

  2. سلام خوبین؟ من قبلا حدوده ۳٫۴ ساله پیش چاق بودم الان لاغر شدم ۱و۷۰ قدم بود و ۹۰ وزنم الان شدم ۱و۸۷ وزنمم ۸۴ ولی دور شکمم و پهلوم ی خورده چربی داره هر کاری میکنم آب نمیشه خواهش میکنم ۲ تا روش باحال و پرتکرار بگین انجام بدم واسه ۶ تیکه شدن میخام ولی نه برا نما برا فوتبالم آگه مشکلمو حل کنین قول میدم سر نماز دعات کنم ممنون

    1. سلام باید رژیم بگیری و هوازی کار کنی تا تبکه های شکمت معلوم بشه

  3. سلام میخواستم بدونم درباره ماهی کع گفته شده میشه ماهی تنم استفاده کرد برای بدنسازی یا مورد داره؟

    1. سلام.خیر موردی نداره میتونید مصرف کنید.

  4. با سلام. من ۱۵ سالمه و قدم صدو شصتو سه هست. میخواسم ببینم بدنسازی باعث سوختن قدم میشه یا نه؟.
    با تشکر

    1. راستی من اگه بدن سازی کار کنم میگن دیگه قد نمیکشی من الان ۱۷ سالمه شما بگید راست میگن یا نه هر چی بگید من همون کار رو میکنم

    2. اصلاااااااا …ٔ.. بدن پاستیل نیست ک آخه ….، تازه اگه همراه با تغذیه ی درست باشه باعث بلند شدن قد هم میشه .. منم ۱۵ سالمه و شیش ماهه میرم باشسگاه و زیر دست نایب قهرمان کشور هم کار میکنم .، هیچ بدنسازی اعتقاد نداره ک قد میسوزه با بدنسازی

  5. سلام لطفا اگر امکانش هست زمان مصرف غذاهایی رو که گفتید رو بگید تا بهترین تاثیر رو بذاره.تشکر

  6. عالی بود مرسی از سایت خوبتون

  7. سلام ممنون از سایتتون.
    من قبلا بدنم خوب بود فقط یکم پهلو و شکم داشتم که تصمیم به رژیم گرفتم ولی حالا فقط وزن کم کردم و لاغر تر شدم ولی پهلو و شکمم آب نشده. لطفا کمکم کنید.خییلی ممنون

  8. با تشکر از مطالب مفیدتون.

  9. بسیار عالی بود، ممنون بابت به اشتراک گذاری

  10. سلام من قدم ۱۸۰ وزنم ۷۰ خیلی سخت وزن میارم , چه کار باید انجام بدم . :(?

  11. واقعا هر کس باید به اندام خودش اهمیت بده واقعا استفاده کردم تشکر.

  12. سلام من مشکل خاصی لطفا کمک کنید.من ۴ ماه دارم باشگاه میرم ولی هر چی تلاش میکنم شکمم تیکه ای بشه نمیشه وزنم۶۲کیلو سن۱۸قد۱٫۸۰تاست.ایا با لاغر کردن میتونم پهلو هاو افتادگی شکمم رو بر طرف کنم؟لطفا پاسخ بدید خدا خیرتون بده ممنونم از سایت خفن تون

    1. اگه چربی شکم شما سفت است اول باید با طناب زدن یا دویدن آنرا شل نموده سپس با دراز نشست در حالتهای مختلف آنرا ازبین ببرید، شکم اولین جایی از بدن است که در زمان اضافه وزن بالا میآید و آخرین جایی است که لاغر میشود پس حوصله زیاد می خواهد

  13. سلام من مشکل خاصی لطفا کمک کنید.من ۴ ماه دارم باشگاه میرم ولی هر چی تلاش میکنم شکمم تیکه ای بشه نمیشه وزنم۶۲کیلو سن۱۸قد۱٫۸۰تاست.ایا با لاغر کردن میتونم پهلو هاو افتادگی شکمم رو بر طرف کنم؟لطفا پاسخ بدید خدا خیرتون بده ممنونم از سایت خفن تون

  14. سایت مزخرف هیچ بدردی نمی خوره جواب نمیده

  15. سلام خسته نباشید من از زمانی که رفتم باشگاه کمر درد دارم و حرکتایم که مربوط به کمرنو انجام میدم کمرم درد میگره دکتر رفتم گفت که مشکلی نداره باید چه حرکتایی بزنم که خوب بشه و درد نگیره ممنون;-)

  16. عالی بود باتشکر از سایت خوبتون

  17. سلام ممنون از سایتتون.
    من قبلا بدنم خوب بود فقط یکم پهلو و شکم داشتم که تصمیم به رژیم گرفتم ولی حالا فقط وزن کم کردم و لاغر تر شدم ولی پهلو و شکمم آب نشده. لطفا کمکم کنید.تشکر

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب