۹ دروغ رایج مکملی

۹ دروغ رایج مکملی

- in مکمل ها
1299
۹
supplement

تک اندام : مکمل های غذایی,بحث همیشه داغ محافل ورزشی  که  با توجه به برخی تبلیغات اغراق آمیز شرکت ها خیلی از نقل قول ها می تواند موجب سوتفاهم شما شود . آنچه در این مقاله آمده شفاف سازی برخی دروغ های رایج درباره مکمل ها است.

* پروتئین وی چاق می کند!
پروتئین باعث چاق شدن نمی شود . فقط در حالی که کالری مصرفی روزانه شما اضافی باشد منجر به چاقی خواهد شد. خوردن مقادیر درست از سوی دیگر اگر پروتئین کمتر بخورید برای بدن اضافه کردن عضله را به کاری دشوار تبدیل خواهید کرد.
* مکمل ها (( پول هدر دادن )) هستند!
در بازار مکمل های غذایی بسیار موثر و ارزشمندی وجود دارد که می تواند در عضله سازی ،کارایی بهتر فیزیکی و سلامت عمومی بدن مفید باشد. اجازه ندهید اظهار نظرهای اغراق آمیز شما را از فواید مصرف مکمل های غذایی بی نصیب کند. البته به خاطر داشته باشید ، مصرف مکمل غذایی تنها باید با متخصص باشد و شما نباید به صورت خونسردانه برای خود مکملی انتخاب کنید.
* وقتی رژیم غذایی خوبی دارم به مکمل نیازی نیست ! مکمل وی رایج ترین دروغ های مکملی bodybuilding supplements and nutrition رایج ترین دروغ های مکملی،پروتئین وی چاق می کند!؟،مکمل ها (( پول هدر دادن )) هستند! ؟،وقتی رژیم غذایی خوبی دارم به مکمل نیازی نیست !؟،همه مکمل ها کیفیت یکسانی دارند!؟،کراتین ،استروئید است!؟،مکمل ها حتی بهترین مکمل ها، مکمل از کجا بخریم؟، مکمل اصل، توضیحاتی در مورد مکمل
یک رژیم غذایی خوب برای شروع خوب است، اما به این معنا نیست که تمام نیازهای بدن یک ورزشکار سطح بالا را تامین می کند . مواد مغذی مورد نیاز هر بدن می تواند به واسطه سن ، سلامت ،استرس و تمرینات شدید تغییر پیدا کند. مکمل ها را به عنوان عوامل تضمین کننده در نظر بگیرید که جاهای خالی را برایتان پر می کنند.
* همه مکمل ها کیفیت یکسانی دارند!
همه مکمل ها یکسان نیستند . شرکت های مختلف استانداردهای متفاوتی دارند. بعضی ها روی مواد کم کیفیت و نا خالص تکیه دارند تا بتوانند قیمت تمام شده کمتری به بازار عرضه کنند . نباید مکمل ها را بر مبنای قیمت شان خریداری کنید . شاید پول خود را دور بریزید . در عوض دنبال نظر دیگران باشید و روی با کیفیت ترین محصولات تحقیق کنید.
* کراتین ،استروئید است!
کراتین چیزی مثل استروئید نیست. کراتین ماده ای طبیعی است که در بدن انسان یافت می شود و می تواند به تامین انرژی برای سلول های عضلانی کمک کند. استروئیدهای آنابولیک داروهایی هستند که کارایی بدن را افزایش می دهند و تقلید کننده منفعت های هورمون مردانه تستسترون هستند و خیلی اوقات در مقادیر اضافی و خطرناک به مصرف می رسند . در حالی که کراتین طبیعی و ایمن است ،اما استروئید ها عوارض بسیار خطرناک زیادی دارند.
*مکمل ها حتی بدون تمرین باعث رشد قدرت و عضله می شوند!
در حالی که مکمل های غذایی می توانند سلامت عمومی را بهبود دهند و سیستم ایمنی را تقویت کنند ، قرص یا پودر های جادویی نیستند که بتوانند شما را به یک بدنساز بزرگ تبدیل کنند. مکمل ها کمک می دهند تا تمرینات بهتری انجام دهید اما اگر در باشگاه سخت تمرین نکنید آنها باعث هیچ رشدی نمی شوند.
* مصرف کراتین باعث گرفتگی عضلانی می شود!
مثل تصورهای قبلی این ممکمل کراتین رایج ترین دروغ های مکملی bodybuilding supplements and nutrition رایج ترین دروغ های مکملی،پروتئین وی چاق می کند!؟،مکمل ها (( پول هدر دادن )) هستند! ؟،وقتی رژیم غذایی خوبی دارم به مکمل نیازی نیست !؟،همه مکمل ها کیفیت یکسانی دارند!؟،کراتین ،استروئید است!؟،مکمل ها حتی بهترین مکمل ها، مکمل از کجا بخریم؟، مکمل اصل، توضیحاتی در مورد مکمل ورد هم مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که نادرست است. در حقیقت یک بررسی فاش کرد که ورزشکاران مصرف کننده کراتین گرفتگی عضلانی ، کشیدگی ، آسیب کم آبی و سفتی عضلانی کمتری را تجربه کردند.
* بدن به اندازه کافی امگا ۳ تولید می کند !
بدن خودش امگا۳ تولید نمی کند . اسید های چرب امگا ۳ ضروری هستند یعنی که بدن توانایی ساخت آنها را ندارد و باید که از طریق غذا خوردن برای بدن تامین شوند. مکمل هایی مثل روغن ماهی بدن را با امگا ۳ مورد نیاز تامین می کنند و برای کسانی که سخت تمرین می کنند و آنهایی که رژیم کم کالری دارند ، مفید هستند.
* همه از یک مکمل نتایج یکسانی می گیرند!
این باور کاملا نادرست است . هر فرد یک موجودیت خاص است و هیچ ۲ ورزشکاری یکسان تغذیه وتمرین نمی کنند. در حقیقت اغلب موضوع این است که بعضی ها با یک بدنه خاص حداقل فواید را می بینند ولی از یک بدنه دیگر نتایج بزرگی عایدشان می شود. تصور مکنید که چون مکمل برای دوست شما مفید بوده ، پس برای شما هم مفید خواهد بود. در این ماجرا هیچ الزامی وجود ندارد.
* ورزشکاران نیاز به پروتئین اضافی ندارند!
تحقیقات حاکی از ان است که ورزشکاران سخت کوش نیاز به پروتئین اضافی دارند. تمرین باعث تخریب بافت های عضله می شود و پروتئین اضافی نیاز است تا به بدن در بازسازی و ترمیم این بافت ها کمک کند. علاوه بر این تحقیقات اشاره می کنند ورزشکارانی که پروتئین کمتر از نیاز (یا به اندازه ای که نرمال شناخته شده ) می خورند بافت عضله از دست می دهند.

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

9 Comments

  1. سلام خسته نباشید
    برای پیشرفت داخل بدن سازی حرفه ای باید مربی خصوصی داشت .
    ممنون میشم اگه،یه مربی حرفه ای معرفی کنید.

    1. بدنسازی حرفه ای مراحل داره همه نمیتونند حرفه ای بشن استعداد و ژنتیک اولویت هستند و بعد سختی هایی که حرفه ای ها برای اهدافشون میکشن مربی خوب زیاد داریم توی همین سایت آقای مظفری هستند

  2. کدام پودر برای سنین ۱۴ سال مفیده؟

    1. بستگی به هدفی داره که دنبال میکنی وزن بخوای بگیری یا وزن کم کنی

  3. سلام خدمت شما من سنم ۱۵ سال است قدم۱۷۸٫وزنم۶۶ میخواستم بدونم چه مکمل های بجز مکمل افزایش وزن برای من خوب است.

    1. گلوتامین و کراتین و آمینو و …

  4. ببخشید هدف من شش تکه کردن بدن است چه مکمل های باید مصرف کنم.اگر موجود هست شماره بدهید.

    1. ۰۹۳۰۴۱۴۴۶۷۹

      1. ببخشید اسم مکمل و هزینش میگید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب