5924 3351 026 7/24 پشتیبانی آنلاین

تک اندام : هر روز صبح پس از برخاستن از خواب ۱۰ مرتبه عضلات شکم و پشت را، هر مرتبه به مدت ۱۰ ثانیه منقبض و سپس از حالت انقباض خارج کنید تا نتیجه شگفت انگیز آن را در کاهش سایز ان ببینید داشتن شکم بزرگ مشکلی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند و روشهای متعددی را برای کوچک کردن شکم به کار می‌برند که اکثر آنها بی نتیجه است.

دکتر محمدتقی حولی ساز، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: شکم دارای عضلات کوچکی است که در اطراف آن محل تجمع چربی است و در اکثر موارد به دلیل عدم فعالیت این عضلات کوچک، چربی زیادی در ناحیه شکم و پهلو‌ها جمع می‌شود. تنها راه کوچک کردم شکم، انجام ورزش و فعالیت است.
دکتر حولی ساز ادامه داد: با انجام ورزش‌های شکم، عضلات ناحیه شکمی، در دسترس ترین منابع انرژی را که همان چربی‌ها هستند، برای سوخت و ساز و تأمین انرژی، مصرف می‌کنند.
یکی از ورزشهایی که بسیار برای شکم مفید است منقبض نگه داشتن عضلات شکم چند بار در روز و هر بار 7-5 دقیقه است.
وی افزود: انقباض عضلات شکم یکی از ورزش‌های مفید شکمی است، عضلات شکم از چربی ذخیره شده در این ناحیه مصرف می‌کنند، البته باید توجه داشت، این فرایند کافیست که در کوتاه مدت نتیجه بخش باشد و مثلاً فردی 1 ماه این روند را انجام دهد و متوقع باشد شکمش کوچک شود. باید استمرار داشته باشد به طوری که افراد عادت کنند شکم را منقبض نگه دارند و در طولانی مدت نتیجه بخش خواهد بود.

About the author

ایمیل : Mag.Takandam@Gmail.Com

6 Responses
  1. mohammad

    سلام خسته نباشید
    من هر روز به مدت 25 دقیقه تمرین هوازی انجام میدم بعد تمرینات شکم مثل دراز ونشست وکرانچ وبقیه را انجام میدهم میخواستم بدونم برای سوزاندن چربی شکم کار درستی انجام میدهم یا فقط تمرین هوازی انجام بدم البته من ای کارهارو ناشتا انجام میدم
    خیلی ممنون از زحماتتون

    1. mostafa

      خوبه ولی مکمل بخور برنامه غذایی خوب داشته باش که هم عضله سازی کنی هم چربی سوزی

  2. ال آی

    سلام من می خواستم ببینم راه کاری برای افزایش فاصله لگن وجود داره که قسمت باسن پهن تر دیده بشه ممنون می شم اگه راهنمائی کنید

    1. mostafa

      بزرگ کردن و فرم دادن عضلات با تمرینات مخصوص همون عضله هستش برای شما اسکوات پا باز و لانگ لانگ و کیک بک باسن

  3. سلام من شش ماه دارم بدنسازی کارمیکنم قدم 178و.وزنم بین 93تا97 باید باچه برنامه ای کارکنم که حجم شکم وپهلوکم شه ولی بقیه عضلات حجم بگیره

    باشگاه مامربی نداره .که بهم برنامه بده اگه شما کمکم کنید ممنون میشم

ارسال نظر