فواید مصرف قهوه در بدنسازی

فواید مصرف قهوه در بدنسازی

- in تغذیه
4764
۱

caffee

تک اندام : کافئین باعث چربی سوزی می شود,اگر خواستار کاهش درصد چربی های بدن خود هستید آگاه باشید که مصرف کافئین این فرایند را سرعت خواهد بخشید. چرا که کافئین باعث افزایش مقدار اسید های چرب آزاد در خون می شود و بدین ترتیب چربی خیلی راحت به عنواتن سوخت مورد مصرف قرار می گیرد.کافین چربی ها را اکسید می کند.


یکی از این بررسی ها نشان داده که با استفاده ازکافئین میزان چربی سوزی هنگام ورزش های ایروبیک (هوازی) ۵۰% افزایش می یابد.
چطور کافین باعث افزایش کارائی می شود؟
همه چیزدر شدت تمرینخلاصه می شود. اگر با شدت تمرین نمیکنید پس همان بهتر که در خانه بمانید.کافئین نه تنها باعث افزایش توانایی بدن در تمرینات می شود. بلکه باعث میشود فرد با شدت بیشتر تمرینات خود را انجام دهد . کافئین به سه طریق باعث افزایش توانایی می شود:
۱-به ذخیره منابع انرژی کمک میکند
متابولیزه شدن چربی نه تنها باعث میشود که توانایی بدن در چربی سوزی بالا برود بلکه باعث میشود که ظرفیت های ایروبیک(هوازی)و آن ایرو بیک(غیر هوازی) بدن نیر بهبود یابد.
در هر زمان که تمرین میکنید بدن هم ذخایر گلیکوژن (قند) و چربی موجد در عضلات را استفاده می کند. زمانی که ذخایر گلیکوژن عضلات کامل می سوزد و تهی میشود سریعا کارای فرد به نحو چشمگیری کاهش می یابد ولی هنگامی که از کافئین استفاده می کنید بدن مقدار اسید های چرب ازاد در خون را افزایش می دهد.بدین ترتیب عضلات دیر تر خسته می شوند.
۲- کافئین توانایی انقباض عضلات را افرایش می دهد،
فهم این مو ضوع حایز اهمیت است:
قبل ار اینکه عضلا بتوانند منقبض شوند باید یون های کلسیم داخل سلول ها آزا شوند. در این زمان است که کافئین به عنوان یک محرک کمک می کندو درجه حساسیت سلول در آزاد کردن کلسیم را افزایش می دهد و هنگامی که این وضعیت ایجاد شد توان انقباض عضلات بالاتر می رود و عضلات با تلاش کمتری به انقباض می رسند. در چنین حالتی نه تهنا عضلات خیلی راحت تر می شوند بلکه قدرت انقباض آنها افزایش می یابد.
۳-کافئین تحمل درد را بالا می برد
کافئین همچنین روی سیستم اعصاب مرکزی نیز تاثیر دارد و با کشیدن یک ماسک روی آثار خستگی باعث می شود که فرد دیر تر خسته شود. کافئین باعث می شود خستگی دیرتر در ورزشکاران ظاهرشود و بدین ترتیب آنها می توانند مدت زمان بیشتری را صرف تمرین کنند.
چطور کافئین را می بایست برای ارتقاء توانایی ورزشی مصرف کرد؟
تا آنجا که به کافئین مربوط می شود بیشتر مصرف کردن آن به هدف عاید شدن از مزایای بیشتر عمل صحیحی نمی باشد و در عوض باید فرد با یک استراتژِی کاملا اصولی آن را مصرف کنید. بخاطر داشته باشید که ما بدنساز هستیم و هر کاری که انجام می دهیم بصورت مستمر و در جهت ارتقاء بدنمان انجام دهیم.

“به نقل از – عضله ها

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

1 Comment

  1. سلام خدمت شکت طریقه مصرف باید چگونه باشد؟

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب