5924 3351 026 7/24 پشتیبانی آنلاین

حقایقی در مورد گوشت گوساله

این گوشت غذایی ارزشمند برای بدنسازان به شمار می آید به این دلیل که حاوی مقدار بالایی پروتئین است ، به علاوه کلسترول و مقداری چربی اشباع شده که به افزایش سطح تستسترون کمک می کنند . البته به یاد داشته باشید انواع گوشت قرمز حاصل از دام هایی که در طبیعت پرورش یافته اند ارزش غذایی بالاتری دارد . از جمله حاوی مقدار بیشتری CLA می باشند . حتماً می دانید CLA   نوعی چربی مفید است.
که به شما در چربی سوزی کمک می کند و در افزایش قدرت و سایز هم موثر است . همینطور حاوی مقدار بیشتری اسیدهای چرب امگا۳ هستند ، که این هم باعث افزایش قدرت و حجم می شود

مقدار مناسب برای هر وعده ۲۴۰گرم گوشت گوساله کم چربی می باشد . این مقدار از گوشت گوساله حاوی ۳۹۲ کالری ، ۴۸ گرم پروتئین ، ۰ گرم کربوهیدرات و ۲۴ گرم می باشد

البته باید ذکر کنم ۲۴۰ گرم از گوشت گوساله ای که از دام هایی که در چراگاه تغذیه شده اند بدست آمده باشد ۵/۲ گرم CLA در اختیارتان قرار می دهد ، دو برابر بیش از مقدار موجود در گوشت دام هایی است که در دامداریها رشد می کنند . پس توصیه می شود در طول هفته چندین بار و هر وعده ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم از گوشت گوساله بهره بگیرید . البته در ورزشکاران حرفه ای پرورش اندام شاید این مقدار به چندین وعده در روز هم برسد یعنی ورزشکارانی که در روز ۳ وعده گوشت قرمز می خورند

یک برش گوشت گوساله !

چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز می تواند سطوح تستسترون را تقویت کند ، ولی مقدار زیاد از این دو ماده می تواند عوارض ناخوشایندی در پی داشته باشد از جمله چربی ناحیه شکم و پهلو ، یا افزایش چربی خون که عوارض قلبی و عروقی را در پی دارد . پس توصیه می شود وقتی قصد مصرف یک استیک لذیذ را دارید ، سعی کنید از بخش های کم چربی گوشت از جمله فیله استفاده کنید نه از قسمت چرب تر مثل گوشت دنده ها . درست است بخش هایی مثل فیله چربی کمتری دارد ولی باز هم به اندازه کافی چربی اشباع و کلسترول در اختیار عضلات قرار می دهد

 

About the author

09304144679 tak.amdam@yahoo.com

ارسال نظر

Yekghadami

You can now follow us on telegram channel

JOIN CHANNEL
CLOSE