ال-کارنیتین چیست؟ با فواید و عوارض آن آشنا شوید

ال-کارنیتین چیست؟ با فواید و عوارض آن آشنا شوید

- in چربی سوز ها
1168
۰
supplement

 

تک اندام : ال کارنیتین (L Carnitine)،که اغلب به نام کارنیتین Carnitine شناخته می‌شود، یک آمینو اسید است. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توضیح می‌دهد که این ماده می‌تواند به بدن شما کمک کند تا از طریق فرایندی به نام اکسیداسیون چربی, چربی را به انرژی تبدیل کند!

اثرات کارنیتین، فقط محدود به این فرایند نمی‌شود، بلکه ممکن است بخاطر توانایی‌اش در کاهش استرس اکسیداتیو، بتواند انواع مشکلات پزشکی را نیز درمان کند. اما کارنیتین، به همان اندازه که مفید است، می‌تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

کاهش وزن

به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، کارنیتین معمولا برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرکز توضیح می‌دهد که ممکن است کارنیتین با افزایش توده‌ی عضلانی، باعث شود که وزن بیشتری از دست دهید.

افزایش توده‌ی عضلانی منجر به افزایش سرعت سوخت و ساز شما می‌شود، که یعنی شما کالری بیشتری در طول روز می‌سوزانید. علاوه بر این، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند می‌گوید که ممکن است کارنیتین، توده‌ی چربی را کاهش دهد. با اینحال این موسسه یادآوری می‌کند تحقیقی که این مزیت را برای کارنیتین برشمرده، چندان قانع کننده نیست.

کاهش استرس متابولیک

اگرچه ورزش فواید زیادی برای سلامت کلی شما دارد، اما منجر به استرس متابولیک نیز می‌شود، که می‌تواند اثراتی مانند تجمع آمونیاک بوجود آورد. با این حال بعضی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است کارنیتین، قادر به کاهش اثرات استرس متابولیک باشد.

مطالعه‌ای که در نسخه‌ی دسامبر ۲۰۰۸ «مجله بین المللی تغذیه ورزشی و متابولیسم تمرینی» منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف دو گرم مکمل کارنیتین در روز، منجر به کاهش تجمع آمونیاک می‌شود. این محققان می‌گویند که شاید مصرف مکمل کارنیتین بطور منظم بتواند استرس متابولیک مرتبط با ورزش را کاهش دهد.

ناراحتی دستگاه گوارش

به گفته‌ی موسسه‌ی لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان، خطر ابتلا به عوارض جانبی کارنیتین، بطور کلی کم است. با اینحال ممکن است مکمل کارنیتین منجر به ناراحتی گوارشی از جمله درد شکم و تهوع شود.

بوی بدن

به گفته موسسه لینوس پائولینگ، یکی دیگر از عوارض جانبی بالقوه مکمل کارنیتین، بوی بد بدن (بوی ماهی) است! این موسسه اشاره می‌کند که مصرف دوزهای بیشتر از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز، می‌تواند این تاثیر را بوجود آورد.

به گفته‌ی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، استفاده از این مقدار در بعضی موارد برای بیماری‌های قلبی، بیماری عروق محیطی، خستگی مزمن و ناباروری مردان توصیه می‌شود.

منبع : مجله تناسب اندام Fitness

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر سایت تنها با اجازه کتبی از مدیر سایت مجاز می باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

بیشتر بخوانید

۵ استراتژی برای چربی سوزی و کاهش وزن

استراتژی اول:کربوهیدرات ها را نصف کنید وقتی جذب