درمان بیماری

از بین بردن ترک های پوست

 http://upload.tehran98.com/img1/skpd4wg0m7wtjd6k4gzx.jpg

این مقاله نشان می‌دهد چگونه از ترك های پوستی جلوگیری كنید و چگونه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب ترك‌های موجود بر روی پوست خود را درمان …نمایید و آنها را از بین ببرید.

خبر خوب این است كه شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی مفید برای پوست و سلامت، تا حدودی ترك‌های پوستی را محو سازید. برای این كار پوست خود را از داخل و خارج تغذیه كنید. به این ترتیب روش‌های طبیعی درمان ترك‌های پوستی كه مواد مغذی را برای پوست فراهم می‌كنند، باعث درمان و تجدید حیات پوست می‌شوند و در آن موقع شما بهترین نتایج را خواهید گرفیت. درمان‌های طبیعی ترك‌های پوست نه تنها بی‌خطرترین بلكه مؤثرترین راه هم می‌باشند.

– آب
سعی كنید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا اطمینان حاصل شود كه پوستتان مرطوب است. یك فنجان چای سبز نیز یك انتخاب ایده‌آل برای پوست شما است. همیشه 8 لیوان به نظر خیلی زیاد می‌آید، اما واقعاً آنقدر هم زیاد نیست. آب فراوان نه تنها بدن شما را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد، بلكه سموم را نیز از بدن دفع و پوست را شفاف می‌كند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

تغذیه مناسب
تأمین مواد مغذی مورد نیاز پوست با استفاده از یك رژیم متعادل و سالم غذایی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ترك‌های پوستی دارد. احتمال ایجاد ترك‌های پوستی در صورت كمبود ویتامین‌های A و C در رژیم غذایی شما بسیار زیاد است. سعی كنید غذاهای سرشار از ویتامین‌های A، E، C و نیز سیلیس را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه اینها مواد مغذی مورد نیاز پوست برای تشكیل كلاژن را تامین می‌كنند و هر بافیت همبندی پوست شما را قوی می‌سازد. این مواد مغذی به جلوگیری از ترك‌های پوستی كمك می‌كنند.

جلوگیری و درمان ترك‌های پوستی
اگر می‌دانید كه در معرض خطر ابتلا به ترك‌های پوستی قرار دارید (مثلاً حاملگی)، مراحلی وجود دارد كه می‌توانید آنها را برای جلوگیری از دیده شدن این خطوط بكار ببرید. اگر اكنون این ترك‌ها بر روی پوست شما وجود دارند، این درمان‌‌های طبیعی نه تنها از ایجاد شدن هرگونه ترك پوستی جدید جلوگیری می‌كنند، بلكه به التیام بخشیدن و محو شدن ترك‌های موجود نیز كمك می‌كنند. یك رژیم غذایی متعادل و سالم، فعالیت بدنی و آب فراوان سهم بزرگی در جلوگیری از بروز این ترك‌ها دارند.

فعالیت ورزشی
تمرینات بدنی مرحله بعدی است كه می‌توانید از آن برای جلوگیری از ترك‌های پوستی بهره ببرید. حتی ورزش ساده‌ای مثل پیاده‌روی سه بار در هفیته نیز می‌تواند یك تغییر بزرگ ایجاد كند. تحرك داشتن بدن شما را قوی و سالم نگه می‌دارد و در نتیجه پوست شما نیز قوی و سلامت خواهد بود. اگر پوست شما به میزان كافی كلاژن تولید می‌كند و بافیت همبند پوست نیز قوی است، بنابراین شما كمتر در معرض ابتلا به ترك پوست قرار دارید.

غذاهای مفید
در زیر غذاهایی آمده كه شما می‌توانید در یك رژیم غذایی متعادل و سالم بگنجانید، اما فقط به مواد غذایی خاصی كه فكر می‌كنید قطعاً مانع از ترك‌های پوست می‌شوند اكتفا نكنید. هر كس به یك رژیم غذایی متعادل و سالم نیازمند است.
غذاهای سرشار از بتاكاروتن و ویتامین A : هویج، كدوحلوایی، زردآلو، انبه، طالبی، سبزیجات سبز برگدار، زرده‌ تخم‌مرغ و جگر.
غذاهای سرشار از ویتامین C: مركبات، توت‌فرنگی، كیوی، پاپایا، كلم براكلی و طالبی.
غذاهای سرشار از ویتامین E: بادام، سبوس گندم، آووكادو، كره بادام زمینی، روغن زیتون و روغن كنجد.
غذاهای سرشار از سیلیس: برنج قهوه‌ای، غلات كامل، سبزیجات سبز برگدار، سویا، فلفل دلمه‌ای و كرفس.

درمان‌های خارجی ترك‌های پوست
اگر دوست دارید خودتان درمان‌های طبیعی ترك‌های پوست را انجام دهید این مواد می‌توانند در دستور كار مراقبت از پوست شما قرار گیرند، تمامی این مواد برای هر نوع پوستی مرطوب‌كننده‌های بسیار خوبی هستند، اما به خصوص برای درمان یا جلوگیری از ترك‌های پوستی مناسب‌ می‌باشند.

آلوئه ورا: آلوئه‌ورا را بیشتر به جهت استفاده آن در سوختگی‌ها می‌شناسند، اما بر ترك‌های پوست نیز موثر است. آلوئه‌ورا یك مرطوب‌كننده و نرم‌كننده است و التیام را سرعت می‌بخشد.

روغن بادام: روغن بادام یك ضدالتهاب خوب است كه برای پوست‌های آسیب‌دیده مناسب می‌باشد.

روغن آووكادو: این روغن بازسازی پوست را انجام می‌دهد و آن را شادابی می‌بخشد و موجب افزایش تولید كلاژن می‌شود.

كره كاكائو: كره كاكائو كه بوی بسیار خوشی دارد، یك مرطوب‌كننده عالی است و كمك می‌كند تا الاستیسیته پوست ایجاد گردد. این یك درمان مؤثر برای التیام بخشیدن و جلوگیری از ترك‌های پوست است.

روغن نارگیل: استفاده از این روغن برای التیام پوست آسیب دیده مناسب است.

روغن گل همیشه بهار: گل همیشه بهار نرم‌كننده است، التهاب را كاهش می‌دهد و خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

روغن كندر: برای التیام بخشیدن و محو كردن اثر ترك‌های پوستی مناسب است.

روغن زیتون: این روغن را بخورید یا بر پوست بمالید. این روغن برای شما و پوست شما مناسب بوده و یك مرطوب‌كننده بسیار مؤثر با خواص درمانی فوق‌العاده است.

در مواردی میـتوان از ویتـامـین E و کرم های موضـعی آمـونیـوم لاکـتات و تره تینوئین برای پیشـگیری اسـتفاده کرد که باید تحـت نظـر پزشـک مصرف شوند.

این دستورالعمل‌ها را دنبال كنید. آنها می‌توانند از ترك پوست جلوگیری نموده یا به التیام بخشیدن و محو شدن آنها كمك كنند. این درمان‌های طبیعی پوست هر چه را كه پوست‌ برای قوی شدن و سلامت بودن به آن نیاز دارد به پوست می‌رسانند و در عوض به مرور زمان از اثر ترك‌های پوستی جلوگیری می‌كنند یا بطور موثری اثر آنها را بهبود می‌بخشند.

گزینه های درمان ترک های پوستی سفید شامل میکرودرم ابریژن، لیزر درمانی، مزوتراپی و پی آر پی می باشند. برای برگرداندن رنگ ضایعات IPL کمک کننده است. در این روش از طریق نور درمانی، آزاد سازی ملانین موجود در اپیدرم (لایه خارجی پوست) تحریک می شود و در نتیجه پوست رنگ دار می شود.

افراد با سطح ملانین طبیعی، رنگ پوست طبیعی دارند. با این حال، هر نقطه از پوست که آسیب می بیند فرد باید باید سفید شدن ناخوشایند آن سر کند. با استفاده از درمان آی پی ال IPL ، با رنگدانه دار شدن مجدد از طریق ملانین، اسکار ها ها مطابق با پوست اطراف، تیره می شوند. آی پی ال IPL درمانی غیر تهاجمی، ملایم و بی خطر برای هر نوع پوست است.

پژوهش ها نشان داده اند که فرد می تواند از آی پی ال IPL بدون هیچ وقفه ای در فعالیت های روزانه خود، استفاده کند. این روش فقط نیم ساعت یا کمی بیشتر طول می کشد و حتی پر مشغله ترین افراد می توانند از آن بهره مند گردند. تنها عارضه جانبی آن برنزه شدن پوست است که چون در زیر لباس است، برای بیماران مسئله ای نیست.

نتایج به تدریج حاصل می شود. شش تا پانزده جلسه درمانی با فواصل یک هفیته ای مورد نیاز است. به طور متوسط، بیش از 75٪ رنگدانه های اصلی دوباره بازسازی می شوند. رنگ جدید می تواند یک سال پایدار باشد، بنابراین، درمان های نگهدارنده لازم می باشد

1 نظر در “از بین بردن ترک های پوست

  1. sepideh گفت:

    lotfan matalebi der morede chagh shodane motaadele tamame andamha bezarid be khosoos chagh shodan pahlooha.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *