اخبار روز پرورش اندام

با بیت الله از آغاز تا امروز بخش اول

 

مردی از سرزمین پارس

http://www.e-jafarpoor.com/wp-content/uploads/2012/04/%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%88%D8%B1-11.jpg

بخش اول مصاحبه و تحلیل های بیت الله عباسپور از آغاز تا امروز

بیت الله عباسپور بدنسازی خوش استیل و پرتلاش ما توانست خواستن را به توانستن تبدیل کند و در یک سال به شکلی طوفانی پیشرفیت بسیار زیادی کند و حالا در اقصی نقاط جهان خیلی ها او را به عنوان بدنساز حرفه ای ایران می شناسند.
پس از مسترالمپیا عباسپور 2ماه کامل استراحت کرد تا پس از چندین ماه فشار رژیم و تمرین به بدن فرصت ریکاوری بدهد و حالا حدود یک هفیته ای است که تمرینات خود را از سر گرفیته و برای حضور در ارنولد کلاسیک 2013 استارت زده است. در یک روز کاری شلوغ سراغ حرفه ای موفق کشورمان رفیتیم تا پیرامون تجربه المپیای اش صحبت کنیم که ماحصل آن را می خوانیم.
صرف فعل ((خواستن))
مسیری که بیت الله برای رسیدن به مسابقات مستر المپیا طی کرد در واقع سال ها قبل شروع شد. وقتی که او یک نوجوان علاقمند به بدنسازی بود تمرینات خود را برای عضله سازی آغاز کرد. از همان روزهای اول هدف او بزرگ بود و شاید خیلی ها با شنیدن اهدافش زیر لب او را تمسخر می کردند. یکی از خصوصیات شخصیتی عباسپور این است که دلسرد نمیشود و کاری که هدف اوست را باید انجام دهد. شاید شنیده باشید که در اولین مسابقاتی که شرکت کرده بود یکی از اقوام به او توصیه کرد که در مسابقات شرکت نکند چرا که رقیبان با تجربه با بدن های بزرگ او را مغلوب می کنند اما همین حرف باعث شد بیت الله عزم خود را جزم کند و با خود بگوید : بدنی خواهم ساخت که تک تک این بدنسازان در آینده از من برنامه بگیرند.
این حرف شاید برای خیلی ها آشنا باشدو بعضی از ما با دیدن مسابقات یا خواندن مصاحبه یک قهرمان و … اصطلاحا داغ شویم و به خودمان قول پیشرفیت زیادی را بدهیم اما پس از مدتی این از حرارت مان کم می شود و چه بسا فراموش می کنیم که هدفی در ذهن داشتیم و می خواستیم موفق شویم . اما قهرمانانی مثل بیت الله وقتی که هدف می گزارند از هر لحاط برای رسیدن به آن تلاش میکنند و به آنچه می خواهند پایبند می مانند.
بنابر این می توان گفیت که رسیدن به قهرمانی و موفقیت چیزی فراتر از خواستن را طلب می کند و در واقع نداشتن تازه شروع کار است.
2012 سالی پرفشار و موفق
شاید کمتر کسی فکر می کرد نماینده شایسته کشورمان در اولین سال حرفه ای خود بتواند سهمیه حضور در مسترالمپیا را بدست آورد. اما به هر ترتیبی که بود با موفقیت های عباسپور در مسابقات FIBO ، فنلاند و اروپا جمع امتیازات او به حد کافی رسید تا در المپیا حضور پیدا کند.
البته همه اینها روی کاغذ ساده است! کسانی که بدنسازی را در رده مسابقات دنبال میکنند خیلی خوب میدانند که چند بار مسابقه دادن در یک سال تا چه حد دشوار است.
از لحاط علمی کارشناسان بر این باورند که یک بدن در طول سال حداکثر 2بار میتواند به اوج آمادگی برسد نه بیشتر ! اما بیت الله سال 2012 در 4 رقابت حرفه ای شرکت کرد و همین حضورهای با کیفیت برایش تجربه بزرگ و موفقیت چشم گیری به حساب می آید.
استرسی که در این مدت به یک ورزشکار وارد می شود بسیار زیاد است.
بیت الله می گوید :

اگر تا قبل از 2012 فقط 50 درصد پیر شده باشم 50 درصد دیگر را در سال 2012 پیر شدم. من یک سال و نیم بدنم را در رژیم نگه داشتم و فشار زیادی به بدنم وارد کردم.
این حرف ها را کسی میزند که بیش از 10 سال سابقه مسابقه آماتوری در بالاترین سطح را داشته است و مسابقه و رژیم آن برایش یک بخش از زندگی اش به حساب می آید. با این اوصاف هرچه حساسیت و رده مسابقه بالاتر می رود استرس آن نیز افزایش می یابد و برای شخصیتی مثل عباسپور که عموما ریلکس و معتمد به نفس هست هم فشارهای زیادی را به همراه دارد.
مدیریت بحران
پس از مسابقه فنلاند بیت الله که وقت سفارت آمریکای خود را در دوبی رزرو کرده بود به امارات سفر کرد تا به قول خودش سریعا ویزا را اخذ کند و برای روزهای پایانی به ایران بازگردد و خود را آماده کند. اما اتفاقات پیش بینی نشده و 2 روز تعطیلی آخر هفیته دوبی و پس از آن 2 روز تعطیلی آخر هفیته ایران و عواملی از این قبیل و عدم دسترسی عباسپور به مکلمل های مورد نیازش در حساس ترین روزهای آماد سازی باعث شد که مقداری از برنامه ریزی خودش عقب بمند.
او در این رابطه می گوید:
برنامه ریزی کرده بودم که سریعا ویزا را اخذ کنم و پس از آن به ایران بیایم و پس از چند روز تمرین خوب و جمع آوری وسایل مورد نیازم برای سفر با خیال راحت روانه آمریکا شوم که متاسفانه نشد. در دبی هم علی رغم تلاش های زیاد اسپانسرهایم نتوانستنم در شرایط ایدهآل آماده سازی را دنبال کنم و لذا چند روزی عقب افیتادم.
با این شرایط حتی فکر پا پس کشیدن و یا نا امیدی به سر بیت الله خطور نکرد و همچنان قوی و مصمم به تمرینات خود ادامه داد چرا که هدف خود را خیلی خوب می شناخت.
گاهی اوقات تفاوت یک آماتور با فردی حرفه ای در این است که در مواقعبحرانی نمی تواند شرایط را مدیریت کند و درست در نقطه هایی که باید دوام بیاورد جا میزند و راه طولانی که طی کرده را نادیده می گیردو تسلیم می شود اما بیت الله حرفه ای بود و حرفه ای عمل کرد . به هرحال با تاخیر ویزای خود را دریافیت کرد به ایران آمد و در مدت زمان کتر از یک هفیته آماده سفر شد.
خودساختگی
از ویژگی افراد موفق خودساخته هستند. بیت الله هم از این قاعده مستثنی نیست ک آنهایی که به موفقیت می رسندفقط روی تلاش خودشان حساب می کنند و سعی می کنند وابستگی به غیر نداشته باشند.
علی رغم اینکه برای افراد هدفمند جریانات کمکی زیادی فراهم می شود و به نوعی شاید کمک کائنات را با تلاش های منظم خود جذب می کنند . اما به هر حال آنها به خودشان متکی هستند.
بیت الله می گوید:
از صفر تا صد را خودم طی کردم . البته دوستانی داشتم که همواره کنارم بودند. به ویژه رضا زینتلو که یار تمرینی ام بود. باید اشاره کنم که از انعکاس خبری نشریات تخصصی پرورش اندام خیلی دلگرم می شدم که لحطه به لحظه مراحل پیشروی مرا مخابره می کردند. مهرداد تشکری برای مخابره اخبار اینترنتی ام خیلی کار کرد و مسئولین شرکت MN هم که اسپانسرم بودند در بخش اخبار بین المللی من خیلی تلاش کردند از راه اندازی سایت گرفیته تا باقی مسائل.می خواهم بگویم علی رغم اینکه ورزش ما انفرادی است و من کارهای تمرین ، رژیم ، مکمل و … را خودم به تنهایی اداره می کردم اما به هر حال احساس تنهایی نمی کردم.
شاید برای شما جالب باشد که بدانید استقبال خبرنگاران و نشریات خارجی از حضور بیت الله در مسابقات حرفه ای بسیار بسیار مثبت بوده است به طوری که با چندین نشریه مثل FELEX مصاحبه داشته است.
عمده تحلیل هایی که از او در سطح بین المللی انجام شده متمرکز روی نقاط مثبت او بوده . یکی از کارشناسان نشریات در مورد بیت الله عنوان کرده است که اگر در 2 سال آینده او به رشد و پیشرفیت عضلانی ادامه دهد می تواند در سطح حرفه ای برای هر قهرمانی یک تهدید بزرگ به شمار بیاید.
باب سی چریلو مجری مسترالمپیا و مسئولین تراز اول سایت بادی بیلدینگ در باره بیت الله اظهار نظر جالب توجهی کرده اند:
اگر عباسپور برای رقابت دسته 212 پوندی ها را انتخاب میکرد می توانست چندین سال قهرمان بلامنازع باشد اما نمی دانم این ایرانی ها چه شجاعتی دارند که عباسپور آمده تا با سنگین وزن ها مسابقه دهد و می تواند در سال های آینده موفق باشد.
با تک اندام باشید تا بخش دوم از آغاز تا امروز بیت الله را به زودی اختیار شما قرار خواهیم داد
منبع : تک اندام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *