اخبار روز پرورش اندام

با بیت الله از آغاز تا امروز بخش دوم

http://www.e-jafarpoor.com/wp-content/uploads/2012/01/Baitollah-Abbaspour-8.jpg

بخش دوم مصاحبه و تحلیل های بیت الله عباسپور از آغاز تا امروز – ( تشکر بیت الله عباسپور از هموطنان ایرانی که برای تشویق و دلگرمی او به سالن مسابقه رفیته بودند)

افکار بزرگ

بیت الله عباسپور هدفش ختم ختم به مستر المپیا نمیشود! بعضی ها شاید نهایت فکرشان کسب قهرمانی کشور باشد. اما حتی قهرمانی المپیا هم اگر محقق شود برای عباسپور راضی کننده نیست و در این رابطه می گوید:

من اهداف بلندتری فکر می کنم که حالا نمیتوانم از آنها چیزی به زبان بیاورم.

وقتی از او پرسیدیم که تجربه صحنه المپیا چگونه بود؟ آیا ترس داشتی یا خیر؟ در پاسخ گفیت:

وقتی به صحنه المپیا پا گذاشتم متوجه شدم دنیا چقدر کوچک است و چقدر هدف هایی که داریم دست یافیتنی هستند. در مورد خیلی موارد بزرگنمایی می شود اما وقتی که شما به طرف هدف حرکت می کنید متوجه می شوید تا چه حد توانمند هستید. اما نا گفیته نماند که وقتی به المپیا می روید متوجه میشوید همه کسانی که آنجا هستند ژنتیک های بسیار خوبی دارند و مشخص است که بدن های متفاوتی هستند . اما بر اساس سال ها تمرین و برنامه ریزی و تداوم خود به اوج پتانسیل می رسانند . برای من المپیا وسیله ای است برای رسیدن به هدفی بزرگتر.

به عشق مولا

قهرمان شایسته ایران باور دارد که برای رسیدن به درجات رفیع از موفقیت هر فرد ورزشکار باید اعتقادات معنوی خوبی داشته باشد:

من در مستر المپیا هیچ ترسی نداشتم بدون هرگونه تبلیغ و اغراق می گویم عشقم این است که از شیعیان علی (ع) هستم و وقتی مولای من آنقدر بزرگ است من کوچک ترین کسی باشم که ادعای پیروی او را بکنم و اعتماد به نفس اندکی داشته باشم جالب است بدانید انگیزه من از این جهت 2 برابر بود.

سفیر ایرانی

ورزشکاران هر کشور که وجهه بین المللی پیدا می کنند و در میادین بزرگ خارجی حضور می یابند به نوعی سفیر یک کشور به حساب می آیند و می توانند در گسترش فرهنگ یک کشور نقش بسزا داشته باشند.

برای مسابقات FIBO بیت الله مدت یک هفیته در کشور آلمان زندگی کرد و آنجا کنار یکی از دوستان نسبتا جدیدش محمد کماسی بود که بعضی ها با چهره ایشان در برخی کلیپ های موجود در اینترنت آشنایی دارند. در این مدت بیت الله در خیلی باشگاه های آلمان تمرین کرد و در هر کدام از این محافل با خیلی ها عکس یادگاری گرفیت و طرفداران بسیاری برای خودش به دست آورد. حالا شاید بیت الله را بیشتر از هرجایی در دنیا در آلمان بشناسند و به همین خاطر است که احتمال دارد سال بعد هم به FIBO برود.

وقتی در مورد استقبال ایران در آمریکا از او پرسیدم اینطور پاسخ داد:

شاید جمعیت بالغ بر 200 ایرانی از کشورهای مختلف مثل کانادا ، مکزیک ، و .. لطف کردند و برای تماشای رقابت من که هم وطن شان بودم به المپیا آمدند و حامل پیام هموطنان دیگری برایم بودند که دوست داشتند بیایند اما امکانش فراهم نبود و از همین جا از تمام این عزیزان که حمایت کردند تشکر میکنم.

المپیا صحنه حرفه ای

آنجا همه کارها حرفه ای انجام می شود و آدم از این نطم و برنامه ریزی لذت می برد. یک قانون وجود دارد که قبل از مسابقه کسی اجازه ندارد با قهرمانان ارتباط داشته باشد و خیلی هم منطقی است چون همه در رژیم و شرایط سخت هستند و نیاز به استراحت دارند اما در عوض همه ملزومات را فراهم می کنند و نیاز به هیچ چیز اضافه ای نیست حتی کسانی که رنگ بدن را برای شما فیکس میکنند و ایرادها را برطرف می کنند. کسانی هم که میگویند فلان قهرمان بد اخلاق است یا مغرور است بیشتر به زمانی ربط دارد که این افراد نزدیک مسابقه هستند تحت استرس های زیادی قرار دارند و بی حال هستند و به طبع نمی توانند برای همه وقت بگذارند و باید متمرکز برنامه های خودشان باشند.

نکته ای که میخواهم بیان کنم این است که با توجه به امکاناتی که در ایران داریم به راحتی میتوانیم نطمی مثل المپیا داشته باشیم و با همان استانداردها رقابت های داخلی را برگذار کنیم و فقط اندکی نظم و برنامه ریزی لازم داریم.

مردان سرزمین پارس

رسیدن به بالاترین درجات در هر رشته و موضوعی نیاز به عوامل متعددی دارد اما بی شک یکی از مهم ترین هایش علم است. بیت الله چگونه اظلاعات علمی مورد نیاز خود را تهیه می کند از او پرسیدیم و او اینگونه برای مخاطبان بیشتر توضیح داد :

حضرت رسول اشاره کردند که علم اگز در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافیت و این درست است. می خواهم بگویم من نتیجه زحمات 50 سال پرورش اندام ایران هستم که اصطلاحا امسال گل کر و به بار نشست.من اطلاعات خود را از طریق مطالعه مجلات، اینترنت ، کسانی  که شاید محقق بودند و مقاله ترجمه میکردند، مطالعه شخصی و دقیق خودم ، مشورت با دوستان پزشکم و جمع آوری تحقیقات چند سال اخیر به دست آوردم و در نهایت همه را ترکیب کردم  و حالا حس میکنم تا 90 درصد موضوعات را می دانم و فقط اندکی مانده که باید کسب کنم.

در مصاحبه های قبلی اشاره شده بود که بیت الله قرار است با جرج فرح بدنساز حرفه ای و مربی برخی قهرمانان فعلی مثل کای گرین و ایوان سنتوپانی مشورت و همکاری کند، اما تا به امروز این مهم میسر نشده است چرا که موقعیت آن هنوز فراهم نشده که بتواند مدتی به آمریکا سفر کند و زیر نظر او تمرین کند و رژیم بگیرد. اما به هر حال در برنامه های خود قرار داده که این هدف را عملی کند در غیر این صورت کنترل از راه دور برای یک مربی و ورزشکار حرفه ای معنا و مفهومی ندارد.

آرزوی موفقیت برای تازه حرفه ای ها

همانطور که می دانید طی روزهای گذشته مهدی حاتمی و احمد پایدار دو تن از دلاوران کشوز عزیزمان نیز با درخشش در مسابقات IFBB موفق به اخذ کارت حرفه ای شدند و حالا دیگر بیت الله تنها پرچمدار حرفه ای نیست.

در رابطه با این موفقیت بیت الله گفیت:

به این دو عزیز تبریک می گویم و امیدوارم این روند اامه پیدا کند که ورزشکاران بیشتری در عرصه IFBB  شرکت کنندچرا که این راه آخرش به  حرفه ای شدن می انجامد و با حفظ احترام برای دیگر تشکیلات بدنسازی باید بگویم آنها مجوزی برای رسیدن به سطح حرفه ای ندارند و از آنجایی که ایرانی ها خیلی پر استعداد هستند باید در سطحی که شایستگی دارند مسابقه دهند و خود را محروم نکنند.

امیدواریم بدنسازان خوش آتیه دیگری هم به دیگر حرفه ای های ایرانی اضافه شوند و در آینده نه چندان دور حرفه ای های ایرانی مسابقات حرفه ای و آماتوری جهان را تسخیر کنند که با تلاش و پتانسیل ایرانی ها دور از ذهن نیست به شرطی که افراد به درستی راهنمایی شوند و راه درست خود را پیدا کنند و مثل مهدی حاتمی که قبلا بارها با توصیه دیگران به وزن پایین دعوت می شد وقت شان چند سال تلف نشود و بتوانند با سرعتی معقول به سطح بالا برسند.

و  در آخر سکوی بعدی

در مورد مسابقه بعدی بیت الله عباسپور در سال ۲۰۱۳ از ایشان سوال میشود که او در باره مسابقات فصل ۲۰۱۳ میگوید :

مسابقه اولم آرنولد کلاسیک اصلی است یعنی آرنولد آمریکا و در آن شرکت میکنم و چنانچه توانستم سهمیه المپیا ۲۰۱۳ را کسب کنم دیگر تا المپیا در هیچ رقابتی شرکت نخواهم کرد و اگر در آرنولد به سهمیه مستر المپیا دست پیدا نکنم در FIBO حاضر خواهم شد و برای کسب مجوز و در نهایت هم اگر موفق به حضور در المپیا شدم در مسابقاتی که معمولا بعد از آن انجام می شود حضور می یابم.

منبع : روزنامه بشیر ( تک اندام )

نوشته های مرتبط

1 نظر در “با بیت الله از آغاز تا امروز بخش دوم

  1. سلامممنون از مقاله خوبی که گذاتشید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *