پزشكي ورزشي

بدنسازی و کرونا

بدنسازی و کرونا

با یک مقاله کوتاه در رابطه بدنسازی و کرونا در خدمت شما هستِم

تک اندام: همانطور که میدانید تقریبا در اکثر کشورهای دنیا کرونا کنترل شد و مردم حتی بدون ماسک هم در فضای بیرون مشغول به کار و فعالیت هستند

بدنسازی و کرونا

ولی در کشور ما پیک پیک پنجم و ششم و حتی آمار مرگ و میر بیشتر و بیشتر هم داره میشه که در این خصوص رتبه اول جهان رو به خودمون اختصاص دادیم اکنون 28 مرداد ماه 1400

در تلویزیون و بقیه رسانه ها بارها و بارها شنیدیم که گفته شده بیرون نیاید و رعایت کنید و … تا خدای نکرده به کرونا مبتلا نشوید اما خب خیلی ها هم حتی با رعایت تمام پروتکل ها باز هم بیمار شده اند پس ممکن خیلی ها دچار این بیماری شوند از جمله خود من که دچار شدم

دور شدن از اخبار و افکار منفی

شما وقتی میتونید از پس این بیماری بر بیاید که سیستم ایمنی و دفاعی بدنتون بالا باشه , انگیزه و امید به آینده تان بالا باشه به واسطه ورزش و تغذیه مناسبی که از قبل داشتید همچنین مثبت بودن افکارتان و دور بودن از افکار منفی, اخبار منفی که تاثیر مخربی روی ذهن و جسم شما میگذارد(ما همیشه اخبار منفی میشنویم مثبت نداریم) , تمامی این هارو از خودتون دور کنید تا درمان تان هرچه سریعتر طی شود

بدنسازی و کرونا

به محظ اینکه احساس کردید دچار بیماری شدید به دکتر مراجعه نمایید خود درمانی و گو دادن به نسخه این و اون رو فراموش کنید

اگر شما فردی هستید که سایز و وزن خودتون رو در تمرینات بالا بردید طبیعی که در این دوران به علت تب و بی حالی اشتها نداربد و وزنتون کم میشه

طی این مدت نیازی به تمرین ندارید پس نگران از بین رفتن عضلات خودتون نباشید چون الان وقت استراحت و درمان که هرچه سریعتر سلامتی قبل رو بدست بیاورید

غذاهای لازم و ضروری

از سوپ مقوی غافل نشوید حتی اگر اشتها ندارید باید به زور میل کنید تا بدنتون بتواند با این بیماری به خوبی مقابله کند و مواد غذایی پروتینی مانند مرغ و گوشت داخل سوپ خیلی برای شما مفید هستش

استفاده از گیاهان دارویی

گیاهان دارویی یا داروهای گیاهی بسیاری وجود دارند مانند پنیرک, پولک , ختمی و پونه کوهی و … که عفونت بدن را کم میکنند باید به صورت دمنوش مورد استفاده قرار گیرد

انواع ویتامین هایی که لازم و ضروری هستش

ویتامین سی ( ث )

زینک

ویتامین آ

بکمپلکس ( تزریقی )

مولتی ویتامین و …

آب میوه های طبیعی

خوردن آب میوه طبیعی به سیستم ایمنی بدن خیلی کمک میکند مانند آب هویچ, پرتغال و سیب

در این تایم ممکن است علایم خفیف داشته باشید و بخواهید به باشگاه بروید ولی اینکار اصلا خوب نیست چون مانند قبل نیستید انرژی شما سریع هدر میرود و روند درمان طولانی طر خواهد شد و شما ناقل بیماری هستید به دیگران آن را انتقال خواهید داد پس تا دو هفته استراحت مطلق و سپس با انجام یکسری آزمایش که متوجه بشید ناقل هستید یا نه کم کم میتوانید تمرینات خودتون رو از سر بگیرید

تمرینات بعد از کرونا

هنگامی که علایم از بدن شما دور شد میتوانید تمرین را شروع کرده آن هم نه مثل گذشته, زیرا ممکن است تا چند ماه بدن شما کماکان ضعف جسمانی خود را داشته باشد پس بهتر است تمرینات را تک عضله ای وسبک انجام دهید و از تغذیه خوبی هم برخوردار باشید تا بدنتان به خوبی ریکاوری شود طی ماه ها متوجه خواهید

کلام آخر:

اگر دچار این بیماری شدید مطمن باشید که قابل درمان فقط باید روحیه خودتون رو حفظ کنید و گوش به اخبار منفی ندهید, بعد از درمان هم عجله ای برای بازگشت بدنتان نداشته باشید گام به کام پیش بروید تا به اندام ایده ال تان برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *