تغذیه

بهترين ميان وعده ها

خيلی ها فکر مي کنند بدنسازان بیشتر از دیگر افراد و ورزشکاران غذا می خورند تا بتوانند عضلات سفیت وسخت خود را حفظ کنند ودرحین حال از افزایش بافیتهای چربی بدن جلوگیری کنند، اما این یک باور نادرست است، چرا که بدنسازان غذای زیادی نمی خورند،بلکه به دفعات بیشتری غذا می خورند که حدود 6 وعده کوچک مي باشد.

البته مصرف همین 6 وعده فقط برای آنهایی كه شاغل شان بدنسازی است ودرطول روز فقط تمرین مي کنند، غذا می خورند ومی خوابند میسرمی شود، اما برای افرادی كه شاغلند مصرف بیش از 3 الی 4 وعده گاهی به امری غیر ممکن بدل مي شود. ما نمی خواهیم وصف مصیبت کنیم،اما برای این افراد شاغل كه علاقه شدیدی به حفظ عضلات زیبای خود دارند، قصد داریم میان وعده هایی را معرفی کنیم که بتوانند خيلی ساده آنها را تهیه ومصرف کنند، بدون آن که کوچکترین لطمه ای به مشغله های کاری شان وارد شود.

سفيده تخم مرغ

همیشه همراه خود سفیده تخم مرغ آب پز شده داشته باشید. برخی از بدنسازان سفیده تخم مرغ را با نمک وفلغل آماده می کنند، اما اگر این كار را نکنید بهتراست. مصرف 6 عدد سفیده تخم مرغ به اضافه یک عدد زرده آن چیزی حدود 24 گرم پروتئین، 8.1 گرم کربوهیدرات و تنها 5.4 گرم چربی دارد. بادام زميني بدون نمك

آجیل ها بسیارپرچربی هستند، اما نوع چربی آنها خوب است و برای یک رژیم خوب ضروری هستند. حدود 20 گرم بادام زمینی بدون نمک )چنانچه به آن حساسیت نداشته باشید( حاوی 5 گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدرات و 9 الی 10 گرم چربی های خوب مي باشد.

پنير

این نوع از لبنیات یک منبع عالی پروتئینی به حساب می آید. اگر از طعم پنیر لذت نمی برید، می توانید آن را با مخلوط میوه مصرف کنید. بدین صورت کربوهیدرات وپروتئین ها همزمان برای بدن تامین مي شوند.هرنوع ازپنیر را که انتخاب می کنید باید بی چربی و حداکثر1 درصد چربی داشته باشد. نصف فنجان پنیر حاوی 14 گرم پروتئین و حدود 5.1 گرم چربی است.

ساندويچ

هر ازگاهي، نه هميشه از نان دانه کامل گندم نیز برای تهیه ساندویچ استفاده وداخل آن را با تن ماهي یا فیله مرغ بدون پوست یا گوشت قرمز خالص به اضافه كاهو،اسفناج، گوجه فرنگی وپنیر کم چرب پرکنید.

سبزيجات

هرکسی به شما مصرف سبزیجات را توصیه می کند انسان خوبی است. سعی کنید به مصرف سبزیجات عادت کنيد و همیشه روی میز غذایتان این مواد با ارزش را داشته باشید. غذاهای حاضری واقعی سبزیجات هستند که غنی از ویتامین ها و انواع مینرالها هستتد. آنها بخش مهمی از رژیم هاي غذایي متناسب به حساب می آیند.چنانچه در حال حاضر در طول روز حداقل 5 پرس )هر پرس حدود30 گرم( سبزیجات مصرف نمی کنید حالا زمانش رسیده است که این کار را انجام دهید. با گنجاندن این مواد غذايی در برنامه رژیم غذای خود می تو انید میان وعده های خوبی داشته باشید. در مصرف سبزیجات سعی کنید از انواع رنگها استفاده کنید، چرا که میوه های رنگی هر کدام خواص خاص خود را دارا هستند. می توانید هویج، کلم، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی وکلم بروکلی را به عنوان سبزیجات مصرف کنید. همه اینها از جمله کربوهیدراتهای دیر هضم هستند که انرژی طولانی مدت برای بدن تامین می کنند. فیبرهای موجود در سبزیجات باعث می شود که برای مدت بیشتری هم احساس گرسنگی نکنید.

سيب

سیب یک نمونه غذای رژیمی عالی است که می توانید از آن استفاده کنید. شیرینی سیب طبیعی است و حاوی فیبر و مواد مغذی زیادی است که همگی در یک میوه جمع شده اند. فقط کافی است که سیب را بشوئید ومصرف کنید. از دیگر میوه های خوب می توان به کشمش، توت فرنگی، تخمه آفیتاب گردان وموز اشاره کرد.

گردوي بي نمك

منبع خوبی ازچربی های سالم برای قلب است که حاوی منیزيم، پتاسیم، پروتئین، فیبر ودیگر مواد مغذی است. این نوع ازآجیل پر کاری است (درهر یک چهارم فنجان حدود 175 کالری است) بنابراین باید در مورد مصرفش اعتدال را رعایت کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *