مقالات ورزشی

تمرکز در تمرینات به سبک آرنولد

تک اندام : گذشته از تکنیک های خاص تمرین الگوی ست ها و تکرارها و تقسیم بندی بخشهای مختلف بدن برای تمرین کلید تو برای کسب بهترین نتایج از زمانی که در باشگاه صرف می کردی چه بود؟ بدون شک کلید من تمرکز بالا بود هر قدر روی این مسئله تاکید کنم کم است اگر اهداف بزرگی در باشگاه داشته باشید باید بطور کامل روی آنچه انجام می دهید و آنچه می خواهید به آن دست یاببید تمرکز داشته باشید.


وقتی وارد باشگاه می شدم هر چند که فکر و ذهن من بطور ۲۴ ساعته معطوف به این بود که بهترین بدنساز دنیا شوم ولی باز هم ذهنیت من بطور کامل تغییر می کرد به این فکر نمی کردم که پس از تمرین باید چه کاری انجام دهم و به هیچ چیز دیگری هم خارج از تمرین اهمیت نمی دادم در طول ساعت های که در باشگاه بودم تمرین تنها مسئله ای بود که برایم اهمیت داشت .

لحظه ای به این مسئله فکر کنید : وقتی در باشگاه هستید فکر کردن به مسائل خارج از باشگاه چه فایده ای برایتان دارد؟ هیچ .

در آن مدت زمانی که در باشگاه هستید برای مسائلی که ربطی به تمرین شما ندارند هیچ کاری نمی توانید انجام دهید هر آنچه می توانید انجام دهید تنها به بدن و عضلاتتان بر می گردد پس خونسرد باشید دیگر مسائل و مشغله هایی که دارید خارج از باشگاه سر جایشان هستند و می توانید پس از تمرین به آنها بپردازید.
تصور سازی ذهنی هم برایم یک مسئله کلیدی در طول تمرین بود تنها بازوهایم را با سایز ۵۵ یا ۵۷ سانتیمتر تصور نمی کردم بلکه آنها را چنان اغراق آمیز در ذهنم تجسم می کردم که به چنان رشدی دست یافیته اند که کل فضای باشگاه را پر کرده اند به “تک اندام”مضحک ترین وجهی که شاید برایتان قابل تصور باشد بازوهایم فقط بزرگ نبودند بلکه کوههای بودند مملو از قله های مرتفع و دره های عمیق حداقل در ذهنم.
وقت تمرین هرگز ذهن خود را از عضله ای که در حال تمرین روی آن هستید منحرف نکنید باید همواره تمام انرژی خود را روی آنچه انجام می دهید متمرکز کنید اجازه ندهید هیچ چیز باعث انحراف ذهن شما شود .
در طول تمرین با کسی صحبت نکنید اگر کسی با صحبت یا پرسیدن سوالی حواس تان را پرت کند می تواند ذهن شما را از تمرکز شدیدی که به آن نیاز دارید منحرف کند تنها به تمرین تان اهمیت دهید و نسبت به آنچه در باشگاه می گذرد بی توجه باشد شاید این خودخواهانه یا غیر دوستانه بنظر بیاید ولی بزودی دیگر اعضای باشگاه هم درک خواهند کرد که شما به باشگاه می روید تنها برای اینکه تمرین کنید نه برای صحبت .
گپ و گفیتگوهای خود را به پس از تمرین موکول کنید.

[notification type=”notification_info” ]منبع – ادگوان[/notification]

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *