حرکات تمرینی

تمرین پا با جی کاتلر

http://upload.tehran98.com/img1/0arei7b5vslh538kydj.jpg

دنیای پرورش اندام تا به حال پاهایی خیره کننده تر از پاهای جی کاتلر ندیده است . در سال 2009 جی کاتلر در حالی روی سکوی مستر المپیا قرار گرفیت که دور ران هایش بیش از 30 اینچ بود و عضله چهار سرش مانند رشته های طناب در هم تنیده شده بود. ساق پایش بی شک در آن سال بسیار بهتر از سایرین بود . پیروزی جی کاتلر در 2009 به خاطر چنین پاهایی بسیار شیرین تر از سایر موفقیت هایش بود.


تک اندام : او تمرینات پایش را در دو روز پیاپی انجام داده که آن را با حرکات عضله چهار سر آعاز می کند. به این ترتیب می تواند روی هر بخشی از عضلات پا به طور کامل تمرکز کند. همانطور که عضلات جلوبازو و پشت بازو را در روزهای مختلف تمرین می دهید عضلات جلو ران و پشت ران را نیز باید در دو روز مختلف انجام دهید.
تفاوت دیگر تمرینات پای جی کاتلر با سایر بدنسازان حرفه ای جهان در تمرینات ساق پای اوست. در حالی که بیشتر بدنسازان تنها چند ست ساق پا انجام میدند او 9 ست ساق پا را با 3 حرکت مختلف انجام می دهد . در واقع اگر جی کاتلر چنین ساق هایی نمی ساخت حجم انبوه ران هایش او را کوتاه قامت تر از این نشان می داد.
برنامه پای جی کاتلر یک برنامه کامل و ساده است اما باید کنترل کامل اجرا شود . گرچه او هیچ گاه سبک تمرین نمی کند اما مقدار وزنه آنچنان اهمیتی برایش ندارد و بیش از وزنه به تحت فشار بودن عضلاتش توجه می کند.
تک اندام
برنامه جی کاتلر
روز اول – چهار سر
جلو ران 20 * 3
پرس پا  4 * 12
اسکوات  6 * 4 – 10
لانچ  8 * 3 گام ( هر پا )
جلو ران سنگین  10 * 4

روز دوم – پشت ران – ساق پا
پشت ران خوابیده 12 * 6
ددلیفیت 10 * 3
پشت ران ایستاده تک پا 12 * 3
پرس پا ( پاها بالا و باز از هم ) 12 * 3
ساق پا ایستاده 10 * 4
ساق پا دانکی 10 * 2
ساق پا نشسته 10 * 3

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *