پزشكي ورزشي, حرکات تمرینی, درمان بیماری

سلولیت و راه های ازبین بردن آن

Cellulite

سلولیت و راه های ازبین بردن آن

استفاده از کرم‌های جادویی یا درمان‌های غیر عادی، هیچقوت در خلاصی از شر سلولیت، به شما کمک نخواهد کرد؛ تنها بعضی‌شان باعث خواهد شد تا بصورت موقتی ناپدید شود.

بهترین راه درمان سلولیت این است که برنامه‌ی غذایی‌تان را اصلاح کنید و ورزشتان را هم بیشتر کنید. درست است که این راه، راه سریعی نیست، اما به مقدار خیلی زیادی ظاهر سلولیت شما را بهبود خواهد بخشید، و در طولانی مدت، بهتر از هر چیز دیگری عمل خواهد کرد.

ورزش کردن، هم به شکل استقامتی و هم قدرتی، بهمراه تمرینات کاردیو که ضربان قلبتان را افزایش می‌دهد، به شما کمک خواهد کرد تا وزن کم کنید، عضلاتتان را سفیت و خوش فرم کنید، سوخت و سازتان را زیاد کنید و بدنتان را به یک ماشین چربی سوز تبدیل کنید.

این نکته‌ی مهمی است که بدانید ورزش کردن به تنهایی معجزه نمی‌کند. هیچ ورزشی اگر با اصلاح برنامه‌ی غذایی همراه نباشد نمی‌تواند سلولیت شما را محو کند. باید منظما ورزش کنید و در نگهداری از روتین ورزشی و غذایی خود ثابت قدم باشید تا تاثیر مطلوب ببینید.

آیا دوست دارید با ورزش هایی آشنا شوید که بهبود شرایط سلولیت شما را ضمانت می‌کنند؟

۱. دویدن

ورزش کلاسیک دویدن یا پیاده روی سریع، برای افزایش ضربان قلب، و تبدیل بدن شما به آن ماشین چربی سوزی که قبلا اشاره کردم، همیشه انتخاب خوبی است. ارزان، موثر، فراگیر و کلی خوبی‌های دیگر.

۲. تمرین گام بلند

تمرین گام بلند

تمرین گام بلند (lunges)، عضلات ران و باسن را هدف قرار می‌دهد، یعنی مناطقی که صرفنظر از اینکه اضافه وزن دارید یا نه، بیشتر از اندام های دیگر مستعد سلولیت هستند.

چند قدمی با گام های بلند راه بروید، گام بلند ۳۶۰ درجه را امتحان کنید (یعنی گام بلند از جلو، عقب و از پهلو بطور متناوب)، و با نگاه داشتن وزنه در دست هایتان بلند بلند گام بردارید. اگر این تمرین را با تمرینات دیگر ترکیب کنید، و همچون یک روتین رقص با آن برخورد کنید برایتان خسته کننده نخواهد بود.

۳. تمرین اسکات

اسکات هم همچون تمرین گام بلند، توده‌ی عضلات شما در ناحیه‌ی بالایی ران‌هایتان را بهبود می‌بخشد. درست است که اسکات چربی‌های جمع شده در زیر پوست که مسبب ایجاد سلولیت هستند را کاهش نمی‌دهد، اما به رشد و سفیت شدن عضلات پاهایتان که منتظر ظاهر شدنشان بودید، کمک می‌کند.

۴. تمرین بارپی

تمرین بارپی

ما دوست داریم تمرین بارپی (burpee) را پادشاه تمرینات ابتدایی نام بدهیم، البته در عین سادگی تمرینی است که بسیار تقویت کننده است. ترکیبی از اسکات، شنا سوئدی و پرش، پاهای شما را تقویت می‌کند، و اگر سلسله‌وار و سریع تکرارش کنید، باعث می‌شود تا ضربان قلبتان نیز افزایش یابد.

منبع-fitnessmagazine

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *