تغذیه, مقالات ورزشی

سویا در مقابل شیر! کدام پروتئین بهتری دارند

تک اندام : در یک مطالعه جدید،هشت مرد طی 4 روز تمرین مشابه مورد آزمایش قرار گرفیتند این 8 نفر به 2 گروه چهار نفره تقسیم شدند،

بعد از انجام تمرینات به یگ گروه شیر کم چربی و به گروه دیگر پروتئین سویا داده شد.هر دو این نوشیدنی ها شامل 18 گرم پروتئین،23 گرم کربوهیدرات، 1.5 گرم چربی و یک اندازه کالری بودند.

 

پس از این آزمایش نتایج بدست آمده نشان می داد که هر دو منبع پروتئینی قادرند،شرایط تعادل مثبت پروتئینی را برای بدن فراهم کنند.

د.اما شیر گاو نسبت به سویا توانایی بیشتری در ایجاد تعادل پایدار سنتز پروتئین را داشت،دلیل آن هم سرعت آهسته جدب پروتئین شیر نسبت به سویا بود.

پروتئین سویا به علت جذب سریع،حتی سریعتر از پروتئین وی،باعث افزایش سنتز پروتئین و تولید اوره (یک محصول از تجزیه پروتئین) در عضالت می شود.

افزایش سریع اسیدهای آمینه در پی مصرف پروتئین سویا به همان نسبت باعث افیت سریع سنتز پروتئین می شود.

با توجه به این دلیل نمی توان به پروتئین سویا تکیه کرد و امیدوار بود که با مصرف آن شرایط آنابولیک برای ساعات طولانی برای بدن فراهم شود،

از این نظر پروتئین شیر نسبت به پروتئین سویا قابل اعتمادتر است.

اما یک راه حل ساده برای مصرف پروتئین سویا وجود دارد،بله ترکیب کردن پروتئین سویا با شیر. با بکارگیری این روش ساده می توانید سرعت جذب پروتئین سویا را کاهش دهید و شرایط آنابولیک برای رشد و بازسازی عضالت را فراهم کنید.

نوشته های مرتبط

3 نظر در “سویا در مقابل شیر! کدام پروتئین بهتری دارند

  1. سلام و تشکر فراوان از سایت عالیتون.

  2. سلام ممنون از مطالب خوب سایتتون

  3. سلام خیلی عالی شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *