تغذیه

فواید شکلات نوتلا Nutella

این کلمه از دو واژه‌ی Nut به معنای فندق و ella حرف تعریف برای کلمات مونث در زبان ایتالیایی تشکیل شده است. نوتلا مزایای زیادی دارد و محبوب میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا محسوب می‌شود. از مزایای این شکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از نظر ارزش غذایی حاوی مواد معدنی مختلفی مانند فسفر و منیزیم بوده و سرشار از برخی ویتامین‌ها به خصوص ویتامین B12 و ویتامین E می‌باشد. دو برش نان تست به همراه یک لایه از این شکلات می‌تواند حدود 21 درصد از نیاز روزانه‌ی ما به ویتامین E را تامین کند. این شکلات همچنین حاوی آهن و عناصر مغذی دیگر نیز هست.
. 2 قاشق غذاخوری نوتلا حاوی 3.5 گرم چربی اشباع شده است که معادل حدود 18 درصد میزان مجاز روزانه است. توجه داشته باشید که هر چه میزان دریافیت چربی‌های اشباع‌شده کم باشد قلبتان در سلامتی بیشتری قرار خواهد داشت و تناسب اندامتان حفظ خواهد شد.
توجه داشته باشید که میزان قند موجود در نوتلا زیاد است یعنی حدود 56 درصد. دو قاشق غذاخوری از این محصول حاوی 21 گرم قند است که معادل 5 قاشق چای‌خوری شکر است.
نوتلا برای افراد لاغر مفید است. افرادی که می‌خواهند کمی چاق شوند لازم است که میزان کالری دریافیتی روزانه‌اش را افزایش دهد. بهتر است این افزایش کالری با مصرف مواد غذایی سالم و مناسب باشد. نوتلا که هر 100 گرم آن حاوی 541 کیلوکالری است می‌تواند برای این افراد مفید باشد. در واقع هم فال است و هم تماشا. هم از طعم بی‌نظیر آن بهره‌مند می‌شوند و هم کالری مورد نیازشان را دریافیت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *