پزشكي ورزشي, مقالات ورزشی, مکمل ها

قرص ورزش در کانادا ابداع شد

تک اندام: قرص فریب دهنده بدن که بدون ورزش کردن، همان تأثیرات انجام حرکات ورزشی را روی افزایش سرعت و قدرت عضلات دارد، در ونکوورِ کانادا ابداع شد.

اکنون دانشمندان به این نزدیک شده اند که قرصی بسازند که مقلّد ورزش باشد و بتواند توده های ماهیچه ای را در بدن انسان افزایش دهد. هدف اصلی از تولید این نوع قرص ها کمک به بیمارانی است که سکته مغزی زده اند، به طناب نخاعی شان صدمه وارد شده یا کسانی که از بیماری هایی رنج می برند که ماهیچه هایشان را از بین می برد. حتی کسانی که براثر صدمات نخاعی یا بیماری فلج شده اند، ممکن است درپی از استفاده از این قرص ها، تا حدی بهبود یابند.

یکی از اثرات این قرص ها این است که ضربان قلب شما را کمی بالا می برد و متابولیسم (سوخت و ساز) بدن شما را نیز تا حدی افزایش می دهد که در حقیقت شبیه به شرایطِ کسانی است که از ورزشی سنگین که ضربان قلب را بالا می برد، بازگشته اند و هنوز ضربان قلبشان کمی بالا است و سوخت و ساز بدن شان نیز کمی فعال تر از حال استراحتِ کامل است. این شرایط به طور کلی، وضعیتی را در بدن انسان ایجاد می کند که مشوق ایجاد بافیت های فیبریِ ماهیچه ای می شود که قدرت استقامت انسان را افزایش می دهد.

البته این تحقیقات در مراحل اولیه است و هنوز چنین قرص هایی در داروخانه ها در دسترس بیماران نیست. دکتر اسماعیل لاهر، استاد دانشکده داروسازیِ دانشگاه بریتش کلمبیای کانادا، در این رابطه گفیت: این قرص ها باعث تقویت عضلات و بالا رفیتن کمِ ضربان قلب و سوخت و ساز بدن، بدون این که شخص مجبور به ورزش کردن باشد، خواهد شد. به سادگی می توان گفیت که این قرص ها کاری می کنند که عضلات شما – بدون این که ورزش کنید – سریع تر کار کند و بزرگتر شود، که دقیقاً همان اثری است ورزش بر افزایش سرعت و قدرت ماهیچه های انسان می گذارد.
منبع : تک اندام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *