دسته بندی نشده

قهوه چربی سوز با فعالیت بالای ورزشی

یکی از اثرگذارترین نوشیدنی هایی که مصرف آن قبل از تمرین احتمال دارد از نتیجه اش متعجب
شوید چیزی نیست جز یک فنجان قهوه، در این مقاله شما را با تاثیرات مصرف قهوه بر فعالیت
ورزشی آشنا می شوید.

-1 چربی سوزی: افزایش سرعت چربی سوزی قبل از انجام فعالیت ورزشی یکی از اثرات استفاده
از قهوه است. مقدار بالایی از کافیین موجود در قهوه سیاه و سفید باعث افزایش سوخت و ساز،
در نتیجه باعث سوختن کالری بیشتر می شود. مصرف قهوه قبل از ورزش می تواند باعث شود
سلول های چربی به عنوان منبع انرژی به جای گلیکوژن استفاده شوند.

-2 افزایش عملکرد در حین ورزش : چون قهوه حامل کافیین است مصرف آن قبل از ورزش موجب
افزایش عملکرد ورزشی می شود. به عنوان مثال نوشابه های انرژی زا. در گزارش های ورزشی
از کافیین به عنوان ماده کمکی قدرتمند انرژی زا نام برده اند.

-3 بهبود تمرکز: قهوه سیاه با افزایش انرژی سبب افزایش تمرکز می شود و در تمرینات سخت
کمک خوبی است و باعث حفظ انرژی ورزشکار می شود.

-4 کاهش درد عضله: در پژوهشی در دانشگاه ایلینویز نتایجی بدست آمد که ورزشکارانی که قبل
از تمرین کافیین مصرف می کنند، تجربه درد عضله کمتری در طول فعالیت ورزشی دارند نسبت
به کسانی که کافیین دریافت نمی کنند.

-5 پیشگیری از بیماری: از دیگر مزایابی نوشیدنی قهوه کمک به حفظ بدن در مقابل بیماری
هاست. قهوه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که در مقابل آسیب هایی ناشی از رادیکال
های آزاد محافظت می کند. با توجه به مطالعات انجام شده در سال 2011 مصرف قهوه نسبت
عکس به ابتا شدن در بیماری های دیابت و پارکینسون و آلزایمر و انواعی از سرطان دارد.
مترجم: مریم رجایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *