کاهش وزن

لاغری سریع اما صحیح با 13

کاهش وزن

 لاغری سریع دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است.شاید درباره‌ی رابطه ی چاقی ودیابت ویا چاقی واسترس چیزی شنیده باشید.بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر روی جسم،روی سلامت روان نیز تاثیر منفی دارد.وقتی لباس مورد علاقه‌تان تنگ باشد، نتوانید مانند دیگران بدوید یا دائما نظرات منفی درباره اندامتان بشنوید.

به سرعت ترغیب میشوید که وزن خود را کاهش دهید وبه اندام مناسب تان برسید. و به دنبال راه هایی برای سوزاندن چربی های اضافه ی دور بازو، پهلوها، و…. میگردید.اگر به‌دنبال لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد.

احتمالا از خودتون میپرسید :لاغری سریع به این راحتی؟ بایدبه شما بگم که اضافه وزن شما در اثر یک یکسری عادت های منفی  که وارد ضمیر ناخودآگاه شما شده است .اگر  این 13 توصیه رو شما تبدیل به جزئی از برنامه روزانتون کنید، به شرطی که به آن تعهد داشته باشید،صبوری کنید بعد از چند روز جزئی از عادت  مثبت شما میشود مزد تلاشتونو میگرید وبه اندام دلخواه خود میرسید به شرطی که صبوری کنید استقامت داشته باشید جا نزنید موسوسه ی خوردن غذا های پر کالری را از سر خود دور کنید.این عادت های مثبت وارد ضمیر ناخود آگاه شما میشود.با ادامه‌ی مقاله همراه باشید تا ببینید برای لاغری سریع اما سالم چه کارهای مناسب هست.

۱. مصرف غذاهای طبیعی و سالم

از مصرف مواد خوراکی  فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک (سدیم)خاصیت نگهدارندگی دارد و این مواد  سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. بهتر است از مواد خوراکی تازه‌ مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل(سبوس‌دار)، لبنیات و پروتین های کم‌چربی استفاده کنید.

۲.کاهش دادن مصرف نمک

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید،حتما از مقدار نمک موجود در آن مطلع باشید.مصرف 100 میلی‌گرم یا کمتر سدیم در وعده های  غذایی  شما برای سلامتیتان مناسب است؛ بنابراین اگر حتما خواستید که غذای فرآوری‌شده مصرف کنید، از محصولاتی استفاده کنید که نمک کمتری دارند.

۳. یک فنجان چای یا قهوه

صبحتان را با یک فنجان قهوه شروع کنید.کافئین موجود در قهوه ادرار آور بوده وسرشار از انتی اکسیدانهای است سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند.اگر مایل نیست که قهوه مصرف کنید، میتوانید به چای آن از چایی استفاده کنید. تحقیقات جدید نشان میدهد چایی سبز با افزایش سوخت و ساز بدن موجب میشود، در طول ساعت ۷۰ کالری بیشتر از پلاسیبو(استفاده از روش‌های درمانی صوری و تلقینی) سوزانده شود.

۴. مصرف نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد.نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای پروتین دار شما را سیر نمیکنند؛بنا بر این  تا میتوانید مصرف نوشیدنی های آبمیوه ی پر از شکر و نوشایه و نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید. با مصرف این نوشیدنی‌ها به بدن‌تان کالری بالایی می‌رسد، ولی دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد. در ضمن نوشیدنی‌های الکلی با متوقف کردن سوخت‌وساز چربی‌هاتأثیر بیشتری دراضافه وزن شما دارند. 

۵.  دمبل بخرید

لاغری سریع

از پولی که برای خرید وزنه و دمبل می‌پردازید، هرگز پشیمان نمیشوید.تمرینات قدرتی باعث حجم دادن به عضلات شما میشود.افزایش حجم عصلات باعث میشود چه در زمان استراحت و چه در زمان کار تمام روز  همیشه و همیشه کالری بیشتری بسوزانیدوبه لاغری سریع دست پیدا کنید.هر چه عضلات بیشتری داشته باشید، زودتر می‌توانید لاغر شوید. برای شروع از دمبل های سبک تر استفاده کنید و در هفته بین سه تا پنج روز، وهر جلسه ی تمرینی بین سی الی چهل پنج دقیقه تمرین با کیفیت انجام دهید. وبه مرور وزن های دمبل خود را افزایش دهید.و همین تور شما میتوانید برای دریافت برنامه و یا مشاوره با ما در تماس یاشید.

۶. مصرف ادویه را زیاد کنید

لاغری سریع : مصرف ادویه ها مانند ، دارچین ،  فلفل سیا ، پودر  سیر ، سیا دانه ، زیره ، زنجبیل ،دانه های گشنیز  در لاغری سریع بسیار موثر واقع میشود.این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش سوخت وساز کالری میشود.تندی غذا موجب می‌شود آن را با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنید.

۷. خواب کافی داشته باشید

تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.شاید این موضوع واسه شما خنده دار به نظر بیاید ولی کم خوابی باعث اضافه وزن شما میشود. وقتی که دیر به رختخواب میروید، احتمال این که وسوسه بشوید که غذا بخورید. پس پاداش خواب کافی کمک به کاهش وزن است.

۸. تغذیه تان را بنویسید

تحقیقات نشان میدهد که کسانی که تغذیه خود را مینویسند.(مخصوصا زمانی که در حال خوردن هستند) کاهش وزن بیشتری خواهند داشت. با نوشتن چیزی که میخورید یادتان میماند که دقیقا چه چیز هایی میخورید.ممکن بعضی از مواقع چیز هایی که دارید میخورید را فراموش کنید،ولی با نوشتن همیشه به یاد دارید که چه چیز هایی خورده اید.

۹. از ورزش هوازی غافل نشوید

ورزش هوازی در کنار رژیم غذایی متابولیسم شما را بالا میبرد یا به اصطلاح سوخت وساز شما را بالا میبرد و باعث میشود که زود تر به وزن دلخواه دست پیدا کنید مهم ترین نکته در رژیم این است که خیلی ها هوازی انجام نمیدهند. و فکر میکنند که رژیم به تنهایی کافی است.از ورزش های هوازی که دردسترس همگان است: پیاده روی سریع ، دوچرخه یا دوچرخه ثابت ، طناب زدن ، رقصیدن ، تردمیل و هرچیزی که ضربان قلب را بالا میبرد که باعث میشود سوخت وساز بدن بالا رود .

اگر سخنان افراد موفق را شنیده باشید مانند مهمت اوز که میگوید مردم اگر روزی هزار قدم پیاده روی کنند زندگیشان تغییر خوبی خواهد کرد.په اهمیت هوازی پی خواهید برد.

۱۰. گرنسگی نکشید

اکثر افرادی که میخواهند وزن خود را کاهش دهند احساس میکنند که با گرسنگی کشیدن به وزن دلخواه میرسند. غافل  از این که بدن سیستم بسیار هوشمندی دارد وقتی که احساس گرسنگی کند، سرعت سوخت وساز پایین میاید و روند چربی سوزی با مشکل روبه رو میشود و باعث انواع بیماری ها میشود مانند: ریزش مو ، زخم معده ، پرخاش گری  ، اختلالات روحی روانی مثل افسردگی و… دست پیدا میکنند .پس بایید با برنامه غذایی اصولی ( کم کالری) متناسب با بدن فرد به جنگ چربی سوزی بروند.

۱۱. خوراکی‌های حاوی آب زیاد بخورید

بهترین نوشیدنی در طبیعت برای چربی سوزی و گردش خون آب است. در کنار اب میتوانیم به مواد خوراکی که ذخایر اب را در بدن شما افزایش میدهد اشاره کنیم . خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستند و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می‌شوند.

۱۲. از غذا های معدنی غافل نشوید

لاغری سریع : پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک شایانی کنند . غذاهای سرشار از پتاسیم میتوان اسم برد سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش بیماری‌های مزمن مانند دیابتب سیار موثر هستند.

۱۳.وسوسه ی تبلیغات و حرف دیگران نشوید

گاها پیش میاید از طریق افراد مختلف ، رسانه ها ، کانال ها ، سایت ها و پیج ها درمورد یک سری محصول جهت لاغری چیز هایی شنده باشید که خیلی سریع لاغر میشوید ولی شما آگاهی ندارید که آن محصول از چه موادی تشکیل شده است که عموما از آمفتامین که نوعی مخدر است ساخته شده اند و ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیر به بدن شوند.

در آخر به شما توصیه میکنم برای داشتن اندام مناسب این 13مورد را دوباره مطالعه کنید وبه آن پایبند باشید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *