تغذیه, مقالات ورزشی

آشپزی از زبان قهرمانان

تک اندام : قهرمانان حرفه ای همیشه با مکمل ها زندگی می کنند و جای تعجب ندارد که گاهی از آنها خسته شوند.

زمان بندی،آماده سازی و مصرف روزی 5 الی 6 وعده غذایی خوب خودش به حد کافی خسته کننده است،چه برسد که با چندین مکمل مختلف همراه باشد.

اما گاهی این بدنسازان روش هایی را ابداع می کنند تا بتوانند به شکل متنوعی مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنند.

JayCutler-MD-Oct13-PerBernal-206

پودینگ کاتلر

آیا نیاز به یک روش خالق برای افزایش دادن پروتئین مصرفی خود دارید؟

آیا می خواهید درعین حالی که پروتئین مصرفی خود را افزایش می دهید از طعم پروتئین اضافی هم لذت ببرید وصرفأ شکم خود را پرنکنید؟ نگران نباشید، جی کاتلر یک غذای خیلی جالب وخوشمزه دارد که از آن برایتان می گوید:

من ازپودینگ فوری بدون چربی وشکر استفاده می کنم و به جای شیر داخل آن آب می ریزم و سپس پودر پروتئینی خود را نیز به آن اضافه می کنم. حدود نیم ساعت هم محلول را در فریزر قرار می دهم تا کاملا خنک شود.

یقین کنید این خنک شدن ارزش نیم ساعت تحمل را دارد.

نحوه تهیه و آماده سازی: پودینگ فوری که بدون قند و چربی باشد را از فروشگاه ها تهیه کنید و به آن 30 گرم پروتئین Whey اضافه کنید.

ارزش غذایی:

227 کالری، 30 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات و 3 گرم چربی. شارژ تمرین هوازی

زمانی که با شکم خالی روی تردمیل می روید،تئوری اصلی تان این است که می خواهید انرژی بدن ازعمیق ترین الیه های چربی بدن تامین شود.

کافئین وامگا 3 اگر قبل از تمرین هوازی مصرف شوند، باعث تسهیل آزاد شدن اسید های چرب از سلول های چربی شده و از این جهت ترکیب فوق العاده ای برای قبل از تمرینات هوازی به شمار می آیند

نحوه تهیه و آماده سازی:

حدود نیم لیتر قهوه سیاه دم کنید و افزودنی غیر کربوهیدراتی به آن بزنید تا طعمش بهتر شود. سپس 6 الی 8 قطعه یخ داخل آن بریزید و با 1 الی 2 قاشق غذاخوری روغن دانه کتان،همه را داخل همزن برقی بریزید.حدود 20 ثانیه مخلوط را ادامه دهید تا طعم محلول مطبوع شود.

ارزش غذایی: 14 الی 28 گرم روغن دانه کتان.

 

legs-by-rich-gaspari-1

سوختگیری قبل تمرین

اینجا برای ورزشکاران سخت کوشی که دنبال میان وعده ای کامل و خوب هستند و در عین حال در فاز چربی سوزی به سرمی برند یک نمونه خیلی عالی داریم. پروتئین Whey یک منبع زود هضم از آمینواسیدها است

و یک منبع انرژی پشتیبان حین تمرینات سخت به حساب می آید و در عین حال جو دوسر هم عالوه بر محتوای فیبری که دارد، حاوی انرژی زیادی است بدون آنکه روی انسولین اثر بزرگی داشته باشد.

انسولین یک هورمون چربی ساز است که باید در فاز کات کردن یا همان چربی سوزی میزان آن در حد متوسطی حفظ شود.

این مخلوط را متخصص تغذیه ای به نام نیل اسپراس به بدنسازان موفقنی مثل فلکس ویلر، مایک کوئین و ریچارد گاسپاری توصیه کرده است.

تحوه تهیه و آماده سازی:

60 گرم جو دوسر سریع پخت را با آب طبق دستور روی پاکت آن آماده کنید، به آن 20 گرم پروتئین Whey اضافه کنید و در حد فاصل یک ساعت مانده به تمرین این وعده را مصرف کنید. ارزش غذایی: 382 کالری، 28 گرم پروتئین،93 گرم کربوهیدرات و 6 گرم چربی.

نوشته های مرتبط

3 نظر در “آشپزی از زبان قهرمانان

  1. rad گفت:

    سلام چند تا سوال دارم که مربوط به این مطلب نیست ولی ممنون میشم راهنماییم کنید
    من بدنسازی کار میکنم و میخوام این مولتی ویتامین رو به همراه امینو 2222 مصرف کنم میخاستم بدونم که مصرف این دو مکمل دوره زمانی داره یا میشه چند ماه پشت سر هم مصرف کنم ؟
    و میخام برای افزایش قد از مکمل ارژنین توئین لب استفاده کنم ایا میتونم این سه مکمل رو با هم مصرف کنم ؟

  2. rad گفت:

    ببخشید یادم رفیت اسم مولتی ویتامین رو بنویسم منظورم مولتی ویتامین Opti-Men هست

  3. rad گفت:

    میشه لطفا راهنمایی کنید ؟
    ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *