مقالات ورزشی, ورزش بانوان

بهترین راه خوش فرم کردن باسن و ران

باسن خوش فرم

در تک اندام میخوانیم بهترین راه خوش فرم کردن باسن و ران رژیم مناسب و ورزش های مخصوص به آن را

لاغرکردن باسن و لاغر کردن رانها در درجه اول اولویت آنهایی قرار دارد که برای تناسب اندام می اندیشند . و بعد اهمیت لاغری پهلو ها و شکم قرار دارد و این زمانی است که در برخی از باور ها زن خوب باید کمی شکم هم داشته باشد . تمام این مسائل اموری سلیقه ای هستند و هیچ قانون و مقررات خاصی ندارد . برای اینکه به لاغر شده موضعی و لاغر کردن قسمت خاصی از بدن برسید باید یک قانون متابولیکی بدن را بشناسید این قانون به قرار ذیل است :

  بدن انسان در طی روند چربی سوزی و آب کردن چربی ها آخرین چربی تولید شده را از بین میبرد و رفیته رفیته با اولویت و ترتیب شکل گیری چربی های زائد بدن به ترتیب معکوس چربی سوزی میکند .  یک فرد وقتی میبیند که شکمش قبل از ران و باسن  چاق شده است وقتی میخواهد تا شکم را آب کند باید برنامه را اصولی آغاز کند ولی عجله نکند در اولین گام ران و باسن و بعد از اتمام آن چربی های شکم از بین خواهد رفیت . استفاده از چربی سوزهای گیاهی در تسریع این فرآیند می تواند تاثیر گذار باشد .

راه های کوچک کردن باسن

  به نظر می رسد که این موضوع این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصاً خانم ها این روزها خیلی نگران شکل باسن خود هستند و هر لباسی که تن می کنند نگرانند که باسنشان در آن بزرگ جلوه نکند. در این مقاله می خواهیم چند راه بسیار موثر برای شکل دادن و لاغر کردن باسن های چاق عنوان کنیم. نام علمی باسن، عضلات سرینی بزرگ می باشد. این عضلات همان عضلات گرد بالای مفصل ران است که در همه حرکات پاها شرکت دارند.

  عضلات باسن از عضلات مختلفی تشکیل شده است که عضلات سرینی خوانده می شوند که قوی ترین آنها عضله سریتی بزرگ است. همین عضله است که برای ساختن یک باسن سفیت و شکل گرفیته باید روی آن کار کنیم.

  اما با انجام اسکوات های ساده و معمولی نمی توانیم به عضلات باسن خود شکل بدهیم، با بالا رفیتن عادی از چند پله هم همینطور. درمورد این عضله هم درست مثل همه عضلات دیگر برای رشد باید با اضافه کردن وزنه و شدت به تمرینات خود استقامت را بالا ببرید. یکی از بهترین نمونه ها حمل کردن یک ساک سنگین حین پله نوردی به مدت نیم ساعت است. این حرکت به حدی روی عضلات باسنتان کار می کند که فردای آن حتماً پا درد خواهید داشت.   اما اینهم کمکی افراطی است. بهترین و قدیمی ترین راه برای شکل دادن به عضلات باسن همان انجام تمرینات بدنسازی و کار با وزنه در باشگاه است.

  ساختن یک باسن شکل گرفیته و زیبا کاری کاملاً احساسی است. مدت زمان زیادی می برد و نتیجه هم خیلی کند عایدتان می شود. اما، با اطلاعاتی که این مقاله در اختیارتان قرار می دهد، آب کردن چربی های اضافه باسن و شکل دادن به عضلات آن بسیار ساده خواهد بود. برای از بین بردن چربی های باسن به سرعت هرچه تمامتر باید به موارد زیر دقت کنید:

۱ –  کاهش وزن عمومی بدن

  بله، احتمالاً حدس می زدید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید.  اینجا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلاً باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آنها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به کسانی است که می خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می کنیم.

نکته ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید.

برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید:

۱ –  رژیم غذایی مناسب

۲ –  تمرینات بدنسازی

 3 –  تمرینات ایروبیک یا هوازی

برای کاهش وزن باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با بالا بردن متابولیسمتان با خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می توانید تقویت کنید.

۲ – تمرینات شدید کاردیو   ( هوازی   )

    تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی ماند. اگر شما هم می خواهید باسنتان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.

        بهترین نوع تمرینات هوازی مناسب برای باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکوات با پرش و امثال آن. می بینید وقتی شیب سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث می شود بیشتر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسنتان استفاده بیشتری می شود. پس اگر می خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.

۳ –  تمرینات بدنسازی

 تمرینات بدنسازی برای خوش فرم کردن باسن و ران آنقدرها هم سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم می دهد بلکه متابولیسم بدنتان را هم بالا می برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. همه اینها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.

بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن:

 همانطور که گفیتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است. در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی جهت خوش فرم کردن باسن و ران اشاره می کنیم:

۱ –  اسکوات با هالتر یا دمبل:

این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افیتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد.

۲- لانگز با وزنه:

اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر اینصورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.

۳-  استپ با وزنه:

ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید.

۴-  دویدن روی کوه:

یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.

5-  دستگاه پرس پا:

این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.
اینها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برایتان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه عالی نصیبتان خواهد شد.

نوشته های مرتبط

188 نظر در “بهترین راه خوش فرم کردن باسن و ران

  1. حسن گفت:

    تشکر از اطلاعات خوب شما – دانشجوی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی

  2. ترمه گفت:

    سلام.خسته نباشید
    من چند تا حرکت ورزشی(همراه با تعداد و تکرارش) برای «بزرگ کردن رانها و باسن» ازتون می خواستم که به وزنه و دمبل و … نیاز نداشته باشه
    برای لاغر کردن بازو هم اگر حرکتی هست که جواب بده ممنون میشم بهم بگید

    و اینکه قد و وزن من:
    170cm
    57kg
    نسبت قد و وزنم مناسبه یا باید وزن اضافه کنم(آخه وزن که اضافه می کنم میره تو قسمت شکم و بازوها و صورتم 🙁 )؟

  3. سارا گفت:

    سلام ممنون از کمک های بلاعوضتون…جلوپا زدنی اگه وزنه ها سنگین باشه باید زانو رو با باند پیچی محافظت کرد؟یه سوال دیگه اینکه تاثیر آویزان شدن از بارفیکس چیه؟چون شما روش تاکید دارین منم زیاد این کارو انجام میدم اما میخواستم تاثیرش رو بدونم؟

    1. سارا گفت:

      ببخشید یه سوال دیگه چرا تمرینات شکم بهترین تایمش ناشتاست؟

  4. سارا گفت:

    سلام من 32 سالمه و قدم 160 و وزنم 63هستش می خواستم دونم وزن مناسب من باید چقدر باشه و برای کوچک کردن باسن چکار باید بکنم.در ضمن من هفیته ای 4 روز پیاده روی میکنم و یک روز در هفیته هم کوه پیمایی میکنم به نظرتاثیر داره و امیدوار باشم که باسنم لاغر خواهد شد.لطفا جواب بدید.ممنون میشم!

  5. امیر تنها گفت:

    سلام خسته نباشی
    خواستم بپرسم (سنم۲۲ قدم۱۷۰ وزنم۶۸)
    نزدیکای ۴یا۵بدنسازی کار میکنم وحجم پاهام خیلی کمه ووقتی حرکات پا مخصوصا اسکات کارمیکنم عضلات سریینم بزرگ میشه درصورتی که اصلا نمیخوام بزرگ بشن لذا طبق فرموده شما چه برای برزگ شدن یا کوچک شدن باسن همان حرکات اسکات لانگز هاگ پشت پا ماشین و….میکنید آخرش این حرکات برا کوچک کردنه یا بزرگ کردن که به دوستان توصیه میکنی؟
    برا کوچک کردن باسن چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
    (درضمن میخوام برم‌تو حجم مکمل های وی۱۰۰٪و کربو کراتین گلوتامین وقرصهای ویتامینم باهاشون مصرف میخوام بکنم حرکت یا کاری بگین که تو دوره عضلات سریین(باسن) بزرگ نشه لطفا سریع جوابمو تو ایمیلم بدین وببخشید مزاحم وقت شریفیتون شدم

  6. هاله گفت:

    سلام خسته نباشیدسوالم اینکه برای رفع فرورفیتگی و گود افیتادگی کنار ران و باسن نزدیک به کمر که من فکر میکنم براثر خط شورت تنگ یا پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه بوجود میاید چه حرکت ورزشی رو مناسب میدونید.ایا این قسمت از بدن خانمها ماهیچه ای داره که بشه روش کار کرد یا با حرکات نرمش و …. باید این فرورفیتگی رو گرد کرد؟خیلی ممنون

  7. حامد گفت:

    سلام داداش خسته نباشید
    خواستم بپرسم بعد وقبل تمرین خوردن شیر میتونه وزن و افزایش بده
    در طول روز مصرف اب چطور
    ممنون

  8. F.M گفت:

    سلام..هیکل مناسبی دارم.. باسن برجسته ای هم دارم.. آیا ورزشی هست که باعث شه باسن پهن بشه؟؟

  9. رامین گفت:

    سلام با تشکر از مطالب خوبتون. من 44 سالمه با قد 193 و وزن 105 اضافه وزنم مثل یه تایر دور کمرو شکمم رو احاطه کرده در ضمن شونه هامم یه خورده آویزونه فرصت رفیتن باشگاه رو ندارم میتونید برنامه ی نرمش تو خونه و برنامه ی غذایی بهم بدید؟؟ بی نهایت ممنونتون میشم.

  10. شوکا گفت:

    باعرض سلام و تشکر از شما
    من هیکل نسبتآ خوبی دارم به تازگی پیش یه مربی بدنسازی رفیتم برای فرم دهی و عضله سازی. 2 حرکت ایشون توی برنامه به من دادن که هر باشگاهی میرم نمیدونن چیه؟به خود مربی هم دسترسی ندارم که بپرسم
    باسن دمبل و باسن سیم از بالا،و باسن سیم از پایین
    شما میدونین چی هستن اینا و چطور انجام میشن؟
    ممنون

  11. سمانه گفت:

    با سلام من ورزش ميكنم روزي يك ساعت و لي شكمم واقعا بزرگه لطفا بهم بگين چه حركتي بهتر بيشتر انجام بدم.مرسي قد 155 وزن 164

  12. شبنم گفت:

    سلام من ۲۵ سال دارم،قدم ۱۶۸ و وزنم ۶۹ هست.همه اضافه وزنم در ران هام جمع شده.هر وقتم رژیم میگیرم بالا تنه و صورتم اب میشه . چیکار کنم برا ران هام؟ شاغلم و وقت باشگاه اصلا ندارم. ولی تو خونه حرکات پیلاتس مربوط به پاهارو یک روز در میان انجام میدم.بعضی حرکاتم برام واقعا سخت و سنگینه.شما چه حرکاتی رو برای سفیت شدن ران ها پیشنهاد مکنید؟

  13. رضا گفت:

    با سلام و خسته نباشيد
    من قدم 182 وزنم 74
    باشگاه ميرم
    خيلي بدن خوبي دارم خواستم بدونيد دلتون بره

  14. مهدیه گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من قدم 168 وزنم 48 . توی خونه بدنسازی انجام میدم که حجم بگیرم ولی حس می کنم پهلوی پام بیشتر از بقیه جاهای بدن رشد می کنه چیکار کنم پهلوی پام آب شه .
    با تشکر

  15. طوبا گفت:

    با سلام .پاهای خیلی لاغری دارم .مخصوصا در( قسمت بالای زانو وساق پا)بغلهای باسنم هم از قسمت پهلو فرو رفیته و خالیه.ضمنا پاهایم در قسمت زانوها به اندازه چهار انگشت از هم فاصله داره که مشکلاتم رو بیشتر کرده فعلا امکان رفیتن به سالنهای ورزشی رو با داشتن بچه کوچک ندارم میشه ورزشهایی رو برای پر شدن پاهام و رفع مشکلم به من بگید که بتونم در خونه انجام بدم و ایا اصلا با ورزش نتیجه دلخواه رو میگیرم ممنون میشم راهنماییم کنید واگر هم حتما باید باشگاه برم باید چه ورزشهایی انجام بدم در مورد نحوه انجام اونها هم توضیح بدید.یک دنیا ممنون

  16. مهدیه گفت:

    سلام.قد من 153 و وزنم حدود 41 کیلو.23 سالمه.می خوام باسنم بزرگتر شه.الان دور باسنم 85 هستش.متأسفانه نمی تونم باشگاه برم.ایا تمرینی برای بزرگ کردن باسن تو خونه می شه انجام داد.االبته بیشتر برام برجسته شدنش مهمه!آخه برجستگی اش کمه…ولی چون دور کمرم 60 هستش پهناش خوب به نظر میاد…ممنون می شم راهنماییم کنین

  17. مهدیه گفت:

    این ورزشا رو باید چن بار در هفیته و هر کدومو چن دفه تکرار کرد که باسن بزرگ و برجسته شه؟

  18. کمند گفت:

    سلام
    من22سالمه
    قد175
    وزن62
    میخوام ران و باسنم بزرگ شه و بدنم سفیت.واسه کار با دستگاه هفیته ای3روز باشگاه میرم اما 1جلسش مربوط به پاهاس
    آیا واقعاََ نتیجه میده؟

  19. بهناز گفت:

    salam man mikham basanam bozorg va barjaste beshe bayad che varzeshaie anjam bedam va chegadr tol mikeshe ke natije bede? merci

  20. رضا گفت:

    با شکم و پهلو بزرگ و ران و باسن لاغر چیکار کنم…..؟
    قبلا اینطور نبودم، در عرض چند ماه اینطوری شدم
    قد 180
    وزن 67
    هفیته دیگه دارم میرم خواستگاری، یه تمرینی بده سریع جمع و جور بشه،
    دمت گرم داداش

    1. mostafa گفت:

      یک هفیته ای میخواهید جمع جور بشه؟ خیلی خوش شانس باشی 3 ماه

  21. ندا گفت:

    سلام خواهش میکنم کمکم کنید. اندام خوبی دارم اما پایین باسنم کناره ران خیلی بالا اومده اونقد که انگار دو باسن دارم . اصلا نمیتونم شلوار چسب یا پیراهن چسب بپوشم دو ماه روزی نیم ساعت پیاده روی میکردم اما هیچ تغییری نکردن . امکان رفیتن به باشگاه نیست ..4ماه دیگه عروسیمه میخام تا اون موقع بتونم تغییر بدمشون.بقیه قسمتای بدنم خیلی خوبه. 21 سالمه.قد162 وزن 54. خواهش میکنم لطف کنید جواب بدید

    1. ندا گفت:

      شما هم سال خوبی داشته باشید. ممنون از جوابتون . همیشه موفق و سربلند باشید.

    2. لیدا گفت:

      chera j mano nemidi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

    3. لیدا گفت:

      چرا کسی ج منو نمیده نوبت من ک شد خوابیدین

  22. ندا گفت:

    البته این برآمدگی در امتداد باسنمه.ممنون

  23. ندا گفت:

    سلام .لطف کنید و جواب بدید .خیلی به کمکتون نیاز دارم

  24. ندا گفت:

    سلام .خسته نباشید این دفعه واسه دوستم مزاحم شدم. از طریق من ازتون راهنمایی میخاد. برای قوی شدن عضلات دست بخصوص ماهیچه ها و بازو چه باید کرد.ممنون از سایت خوبتون

  25. صدرا گفت:

    با سلام؛
    بنده 28 سالمه، قدم 173 وزنم 70
    نوع بدنم ازومورف هستش، در واقع بدنم چربی زیادی جم آوری نمیکنه، ولی متاسفانه باسن و رونهای بزرگی(نسبت به بالا تنه) دارم البته فراموش نشه گودی کمر نیز دارم. مشکل اصلی بنده باسن بزرگم هست که ناجوره
    شما راهکاری پیشنهاد میفرمایید که از شر باسن بزرگ و گودی کمر تا حدی راحت شم؟
    ممنون و مچکر

  26. مهسا گفت:

    با سلام و خسته نباشید.من 13 سالمه و قدم 152 و وزنم 48 کیلو هست من استخوان بندی خیلی درشتی دارم ولی با تلاش هایی ک کردم تونستم ک بالا تنم رو خوش اندام نگه دارم ولی نسبت به این قدم ساق و رانها و باسنم و کل پایین تنم خیلی درشت و چاقه چی کار کنم اصلا نمیتونم چاقی رو بپذیرم.لطف کنید کمکم کنید یه ورزشی ک نه باعث این ک بدنم حالت عضلانی بگیره و نه باعث توقف رشدم بشه.مرسیییییییییییییییییییییییییییی

  27. مینا گفت:

    سلام من 22سالمه 164 /48.پاهام پرانتزیه و عضلات باسن ورانم ضعیفه.گودی کمر هم دارم .میخوام پاهام مخصوصا از ناحیه ساق صاف بشه و حجم ران از ناحیه خارج.و همچنین باسنم .2ماه باشگاه رفیتم اما مربی خوب نذاشتم

  28. پوووونه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید برای از بین بردن سلولیت های روی باسن باید چه ورزشی انجام بدم؟ خواهشا بهم بگید و یه سوال دیگم ودارم برای بر طرف گردن گودی دو طرف ران باید چه ورزشی رو انجام بدم ممنونم ؟

  29. سمیه گفت:

    سلام خسته نباشید، من بالا تنه بزرگ دارم یعنی شکم و پهلو دارم ولی پایین تنم نسبتا کوچیکه باسنم دوست دارم ران و باسنم پر و بزرگ کنم به نظر تون چی بهتره بدنسازی جواب میده که هم پهلو و شکمم کوچیک کنم هم باسنم و رانم بزرگ کنم لطفا یه راهی به من نشوند بدید قدمم 180 ،واسه پر شدن صورتم یه راهی بگید ممنون?

  30. نازنین گفت:

    سلام و خسته نباشید، من دختری با قد 162 و وزن 63 هستم، بدن تقربیا نرمالی دارم ولی حس میکنم یکم باسنام حالت افیتاده دارن و کنار رانهام گود هستند، خیلی برام مهمه ک اون قسمتها هم درست بشن، البته گودی کمر هم دارم، ک خودم فکر میکنم همه این مشکلاتم برمیگرده ب دوران مدرسه و بد نشستنم، حالا اگه راه حلی هست من اونهارو رفع کنم، هم بالا بردن باسن و هم پر کردن گودی کنار رانها و هم رفع گودی کمر، ممنون میشم کمکم کنید

    1. mostafa گفت:

      باید برنامه تمرینی کامل داشته باشید حرکات مخصوص بهتون بگیم تا با دستگاه و وزنه های داخل باشگاه اجرا بشه

  31. نازنین گفت:

    پس کسی نیست ج منو بده، چند روزه سوال کردما، اگه میشه سریعتر لطفا، لطفا برام ایمیل کنید

  32. amin گفت:

    سلام..من 20 سالمه..170 قدمه و 70 تا وزن بدنسازی کار کردم اما 2ماه رفیتم 3 ماه نزفیتم حدود 3.4 ساله اینطوری ورزش کردم..ب دلیل دانشجو بودن از حجم عصله هام خیلی کم شده و چربی بدنم بیشتر..خواستم بدونم چکار کنم ک پایین تنه رو اب کنم ولی چربی رو سینه و بازو و زیر بعل ازبین نره(عصله شه) در واقع همون تقویت بالا تنه و از بین بردن پایین تنه ایا دویدن و شنا(معمولی و سوئدی)و بارفیکسو چن تا حرکت جلو بازو تاثیرشو میزاره؟!
    میخوام بالا تنه افزایش بیابه پایین تنه کاهش یا حد اقل بالا تنه تغییر نکنه.
    ممنون

  33. سمیرا.ف گفت:

    سلام.من قدم 156 وزنم 48.بالاتنه خوبی دارم ولی قسمت رانم افیتضاحه خیلی بدفرمه.قسمت بیرونی رانم چال هستش .ازداخل هم میخوام یه کم لاغرشه.وکلا میخوام باسنم گردو خوش فرم بشه افسرده شدم اگه امکانش هست یه برنامه به ایمیلم بفرستید که تو منزل انجام بدم چون وقت باشگاه رفیتنو ندارم .ممنون.

    1. مصطفی گفت:

      سلام ورنتون پایین باید تغذیه خوبی داشته باشید همراه تمرین تا وزن و حجم بگیرید

  34. Shiii گفت:

    سلام خسته نباشيد
    حدود ١ سال بدنسازي كار كردم باسنم خيلي خوش فرم شد ولي چون خيلي هيكلم درشت شد ول كردم رفیتم سراغ تي ار ايكس،الان بعد از ١ ماه تي ار ايكس سايزم كم شده ولي باسنم خيلي كوچيك و افیتاده شده،چيكار كنم تا باسنم مثل قبل بشه؟دوباره برم سراغ بدنسازي ؟

    1. مصطفی گفت:

      سلام تمرینات بدنسازی همراه رژیم خاص غذایی بهترین ورزش برای شما هستش شما اون زمان همه چیز میخوردید که درشت شده بودید !

  35. ازاده گفت:

    سلام..ببخشید من قدم 155 و وزنم 50 کیلو هس..فقط یکم شکم دارم..میخام تخت و صاف بشه…چیکار کنم؟؟جدیدن تخم کتان ب صورت پودر شده میخورم ایا تاثیری روی صاف شدن شکم داره؟؟

  36. maryam گفت:

    سلام .من میخوام ورزش و شروع کنم و چربی اضافی هم تو بدنم ندارم اما بدنم شله به باشگاه ک مراجعه کردم گفیتن ک شما باید بادستگاه کار کنی نیازی به هوازی نداری و قبل از کار بادستگاه فقط 10 دقیقه هوازی کار کن .اما یه سوال داشتم اگر من زمانی باشگاه نرم و با دستگاه کار نکنم و رها کنم بدنم چربی اضافی میاره به دلیل اینکه یه مدت با دستگاه کار کردم و رهاش کردم یا در بدترین حالت به حالت اول برمیگدره .این یکم نگرانم کرده ممنون میشم اگر جواب سوالمو بدید

  37. Mozhi گفت:

    سلام من بغلای باسنم تو رفیتگی داره چکار کنم یکم رو بیاد

  38. کیمیا گفت:

    سلام من اندام خوبی دارم اما کناره های باسنم گود افیتاده خیلی تحلیل رفیته و دیگه پهن نیست نمیدونم بخاطر چی میتونه باشه ممکنه بخاطر تنبلی تخمدان باشه؟؟میخواستم ازتون خواهش کنم یه حرکتی واسه پهن شدن باسن وپر شدن گودیهای کنارش بهم بگین واسه توی خونه و لطفا بگین تقزیبا چه مدت طول میکشه تا به ایده آلم برسم سپاسگزارم اگه ممکنه به ایمیلم جواب بدین

  39. رضا گفت:

    سلام و خسته نباشید من پسرم و اندازه ی باسنم خیلی بزرگتر از بدنم هست و این تو رفیتار اجتماعیم شدید اثر داره میذاره وزنم64و قدم172هست الآن راه چیه؟

  40. سلام وقتتون بخير 
    من ب تازگي اضافه وزن بسيار شديد پيدا كردم بطوري ك بعضي اوقات تنفس برام سخت ميشه دكتر هم گفیته بايد لاغر شم ولي هم چه ورزش هاي سخت رو هم ميرم جواب نميده دمبل هم دارم پياده روي هم ميكنم و از TRXهم استفاده ميكنم
    لطفا كمكم كنيد ب كمك شما احتياج دارم
    ممنون از لطف تون

    1. مصطفی مومنی گفت:

      سلامداصلا خوب نیست که یهویی وزن بالا ببری باید کنترل کنی تغدیه رو

  41. مریم گفت:

    سلام. یه سوالی داشتم
    من سه ما ورزش های مخصوص برجسته کردن باسن رو انجام دادم ولی متاسفانه نتیجه ی عکس گرفیتم چیکار کنم تا مثل قبلنام بشم؟
    مرسی

  42. مهسا گفت:

    سلام من باقرص و عرقیات گیاهی تونستم از۴۵کیلو ب ۴۸کیلوبرسم طوریکه اشتهام عالی شده و صورتمم پر بعد نکرانیم پهلو داشتن و شکم داشتنه چون ی بیماری دارم ک باعث میشه ضعیف باشم خاسن بدونم من اگ برم بدنسازی کارکنم فقط واس ثابت نکه داشتن شکمم و نبود پهلو امکانش هس ک وزنم کم نشه و همچنان هرجی میخورم ب رونو باسن منتقل شه؟یا چه حرکاتی بزنم چون ترقوم شکسته و وزنه زیاد نمتونم واس دست کارکنم
    ممنون میشم بکین شکم کار کنم پهلو دستگا ک ک وزنم پایین نیاد فقط پهلو نمخام حتما ج بدین خیلی مهنه نظرتون مرسیی

  43. باران گفت:

    سلام من گودی کنارباسن دارم مخصوصاسمت راستم بیشتربغل رونم قلمبه زده بیرون وبالاش گودشده چیکارکنم که پربشه؟اصلامیشه؟مربیم گفیته اول بایدوزنت بالابره بعداونجاپربشه ولی من میترسم که چاق شم درست نشه بدترشه

  44. سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت
    به این خوبی سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *