کاهش وزن, مقالات ورزشی

رهایی از چربی های اطراف شکم

تک اندام : تقریبا هر ورزشکاری در طی دوران زندگی خود تمامی سعی و تلاش خود را به کار می گیرد تا از ذخیره شدن چربی در اطراف بدنش جلوگیری کند و یا حداقل از مقدار افزوده شدن بر این چربی ها کاسته و وضعیت ظاهری خود را در شرایط خوبی حفظ کند.

اما اکثریت قریب به اتفاق این ورزشکاران به دنبال روش هایی هستند که بتوانند با استفاده از آنها از شر چربی های ذخیره شده خالص شوند آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن!

اگر شما هم جزء این گروه هستید باید به شما بگویم که حقیقت بزرگی را فراموش کرده اید، این حقیقت که شما در بیشتر ماه های سال مشغول به پرخوری می باشید و یکباره با گرم شدن هوا و پوشیدن تی شرت های مختلف متوجه اتفاق ناخوشایندی می شوید که در ماه های گذشته به وقوع پیوسته است،حال که با این مشکل روبرو شدید به فکر از دست دادن این چربی ها می افیتید و دست به هر کاری می زنید تا این وضعیت را تغییر دهید.اگر شما هم جزء این گروه هستید و یا نمی خواهید در آینده دچار چنین مشکلی شوید پس شما را دعوت می کنم تا ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

نکته مهمی که اکثر افراد از آن اطلاعاتی ندارند این است،که چربی های شکم جزء مقاوم ترین نوع از چربی ها ی موجود در بدن است.اگر شما به دنبال کسب موفقیت در این مسیر دشوار هستید باید به این حقیقت فوق واقف باشید و بدانید از بین بردن چربی های اطراف شکم کار دشواری است.دلیل آن این است که بدن این نقطه را جزء مرکز حیاتی ذخیره چربی خود در نظر می گیرد تا در روز مبادا از این منبع عظیم انرژی استفاده کرده و شما را از شرایط بحرانی همچون بیماری و گرسنگی های طولانی نجات دهد.

از نظر فیزیو لوژیکی محل ذخیره شدن چربی در اطراف شکم با نقاط دیگر بدن تفاوت دارد به چه دلیل؟

به این دلیل که بدن برای محافظت از اندام داخلی و سیستم گوارشی خود چربی ها را در این نقطه ذخیره می کند تا در شرایطی که به شما ضربه ای بر اثر بی احتیاطی و یا تمرینات ورزشی و یا تصادف وارد می شود،از اندام داخلی و دستگاه گوارش شما محافظت کرده تا به شما آسیبی نرسد( بدن برای حمایت از اندام های داخلی خود از روش های مختلفی استفاده می کند،برای محافظت از مغز جمجمه وجود دارد و برای محافظت از سیستم تنفسی از قفسه سینه). اما این لایه محافظ در بسیاری از موارد با رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب به لایه ای ضخیم از چربی تبدیل شده که برای ورزشکار خوشایند نیست.

برای شروع شما باید فرایند ذخیره سازی چربی را متوقف ساخته و در مرحله بعدی تلاش خود را بر روی از دست دادن چربی متمرکز کنید.به یاد داشته باشید فقط گفیتن اینکه من از همین امروز شروع می کنم کافی نیست،شما باید انتظارات واقع بینانه ی در طی مدت زمان مشخصی از خود داشته باشید تا بتوانید به هدف خود دست یابید.

نکته اول: اجازه بدهید تا بحث مان را با ورزش کردن شروع کنیم که دشمن اصلی چربی است. مرحله اول فشار مضاعف،مطمئن شوید که در طی تمرینات ورزشی خود از وزنه های متوسط به سنگین استفاده می کنید تا فرایند سوزاندن چربی و ساخت عضله را در شیب مثبت قرار دهید.شما باید از تکرارهایی در محدوده 6 الی 12 عدد استفاده کنید و بدنتان را در شرایط آنابولیک قرار داده و از فواید آن حداکثر استفاده را ببرید. نکته دوم: انجام فعالیت های هوازی (ایروبیک) به طور منظم در طی هفیته.

بهترین زمان برای انجام تمرینات هوازی،بعد از تمرین با وزنه می باشد چون بدن با خالی کردن منابع گلیکوژن عضلات شروع به تامین انرژی مورد نیاز خود از منابع چربی می کند.بهترین روش برای به حداکثر رساندن چربی سوزی در طی فعالیت های هوازی استفاده از روش اینتروال می باشد.این روش از دو مرحله تشکیل شده است. شما در مرحله اول باید مدت زمان

1 دقیقه با سرعت بالا دویده و پس از گذشت این زمان سرعت خود را کاهش داده و ضربان قلب خود را به حالت عادی بازگردانید)در مدت زمان 1 دقیقه( و دوباره این فرایند را به اجرا بگذارید.این روش تمرینی باعث آزاد شدن مقدار زیادی از اسیدهای چرب شده و آمادگی بافیت های عضلاتی بدن برای جذب و سوزاندن این اسیدهای چرب را افزایش می دهد

با به کارگیری این شیوه تمرینی بعد از گذشت چند هفیته،شاهد کاهش چربی های بدنتان خواهید بود.در نهایت،مهم ترین و حیاتی ترین نکته تعیین کننده و کامل کننده فرایند چربی سوزی رعایت رژیم غذایی مناسب می باشد.با رعایت نسبت میان کربوهیدرات،چربی و پروتئین قادر خواهید بود این چرخه را کامل کنید.سعی کنید به مرور زمان از میزان کربوهیدرات و چربی کاسته و بر میزان پروتئین دریافیتی خود بیفزایید،این افزایش مصرف پروتئین باعث کاهش چربی بدن خواهید شد.

شما می توانید به ازای هر پوند از وزن بدنتان 1/5 گرم پروتئین مصرف کنید.دقت داشته باشید این پروتئین باید در طی چند وعده غذایی و در طی روز همراه با کربوهیدرات و چربی های مفید (امگا3،روغن زیتون)مصرف شود.

در آخر مقاله باید خدمتتان عرض کنم که تنها کسانی موفقیت بزرگی در زندگی خود کسب می کنند که طعم روزهای سخت را به خود بچشانند و هیچ کسی نمی تواند با راحتی و بدون تلاش به اهداف بزرگ دست یابد،پس با چشیدن طعم روزهای سخت، روزهای شیرین موفقیت را در زندگی به خود هدیه کنید

نویسنده: ونیس دلمونته

مترجم: داود جعفری

نوشته های مرتبط

1 نظر در “رهایی از چربی های اطراف شکم

  1. حمید گفت:

    چای سبز نوعی چای است که از جوانه ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می آید. در فرآیند تولید این چای اکسایش بسیار کم صورت می پذیرد. چای سبز انواع مختلفی همچون چینی و ژاپنی دارد. بسیار مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *