پروتئین, مکمل ها

مصرف پروتئین قبل خواب باعث عضلانی شدن بدن میشود

تک اندام : اگر می خواهید در زمان خواب هم عضلات بدن رشد کند پس قبل از آن یک نوشیدنی حاوی پروتئین میل کنید! گذشته از تمام فواید و اهمیت نوشیدنی های پروتئینی بعد از ورزش، نوشیدن یک نوشیدنی حاوی پروتئین قبل از خواب می تواند به طور مؤثری بر بهبود و بازیافیت کل انرژی عضلات بدن، ریکاوری عضلات و در نتیجه رشد عضلات بعد از یک ورزش سنگین اثر داشته باشد.

تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۲ در مجله پزشکی – علوم ورزشی و تمرینی، محققان اثرات مصرف پروتئین را روی ۱۶ مرد جوان آزمایش کردند. آزمودنی ها بعد از یک تمرین سخت و ۳ ساعت ورزش استقامتی (در ساعت ۸ بعداز ظهر ) بعد از فعالیت ورزشی یک وعده غذایی شامل ۲۰ گرم پروتئن و ۶۰ گرم کربوهیدرات مصرف کرند. ۳۰ دقیقه قبل از خواب نیز ۴۰ گرم پروتئین خالص مصرف کردند. مخصوصا” پروتئین هایی مانند کازئین. پس از آن، نمونه های خون و عضله در طول یک شب گرفیته می شود.

بعد از بررسی های انجام شده به دو نتیجه رسیدند:

۱- پروتئین قبل از خواب به طور مؤثری جذب و هضم می شود و منبع ذخیره بالای از اسید آمینه آماده مصرف در خون را فراهم می نماید.

۲- ۲۲ درصد از آن جهت سنتز پروتئین عضلات و به طور قابل توجهی تعادل پروتئینی کلی را افزایش می دهد.

افزایش سنتز پروتئن عضلات (MPS) حیاتی است چرا که منجر به بهبود و رشد مؤثر عضلات می شود. به علاوه  می تواند از تخریب بافیت عضلات جلوگیری کند. حفظ  MPS  در دوز و مقدار بالا می تواند به ساخت آسانتر بدنی کاملا” عضلانی کمک کند.

به طور کلی ۳۰% پروتئین شیر را کازئین تشکیل می دهد.

با این توضیحات شما با مصرف یک نوشیدنی پروتئینی قبل از خواب (در اینجا  تحقیق پروتئین مورد استفاده کازئین بوده) می توانید بدن را به رشد طولانی مدت عضلات در مدت زمان خواب که به طور معمول ۸ ساعت است، وادار کنید. انجام دادن این توصیه مثل سپر و حفاظی ارزشمند از  تجزیه بافیت عضلات در طول شب جلوگیری می کند و به رشد عضلات بدن بیشتر از آنچه تصور کنید کمک می کند. تحقیق فوق روی پروتئین کازئین انجام گرفیته است در حالی که برای نمونه های دیگر پروتئین این تحقیق تکرار نشده است. به هر حال پروتئین گیاهی یا  هر نوع پروتئینی در نوع خود می تواند موجب نتیجه مشابهی گردد.

: علم ورزش

نوشته های مرتبط

7 نظر در “مصرف پروتئین قبل خواب باعث عضلانی شدن بدن میشود

  1. ایاد گفت:

    بسیار عالی مربی من این دستور مصرف بهم داد پروتئین در روز سه باره مصرف میکنم صبح ساعت11 بعد از تمرین قبل از خواب نیم ساعت همینطور امینو قبل از خواب بعداز تمرین یک سوال داشتم مشکلی ندار دیانابول با ارژلین با تست پرپنات مصرف کنم

    1. mostafa گفت:

      باید از مربی سوال کنید بدن شما رو از نزدیک دیده و بهتر راهنمایی میکنه

  2. رضا گفت:

    باسلام
    من14سالمه ومیخوام به بدنسازی برم ، وزن 50 و، قد حدود 170 تا 175 وخواستم بگم درمیان پروتئین ها چه پروتئینی برای خوش فرم وعضلانی شدن بدن خوب هست ؟ و چه ویتامینی مصرف بشه در این دوران ؟
    ممنون

    1. mostafa گفت:

      سلامث
      مولتی ویتامین بعد از صبحانه ویتامین سی بعد از تمرین مکمل هم گینر

  3. نادر محمدزاده گفت:

    با سلام
    من 38 سالمه و وزنم 76 کیلو ،قبلا هم بصورت مقطعی ورزش میکردم .الان بمدت 2 ماهه که به ورزش بدنسازی مشغولم،سوالم اینه :بعدازتمرین یاروزهای بعد از تمرین کوفیتگی ودرد عضلات خیلی دارم وخیلی کلافه و زود خسته وعصبی میشم،شب ها توی خواب هم دستها وپاهام شدیدا خواب میره وبیحس میشه واز دردش بیدار میشم.اینها علتش چیه ؟ ودرحال حاضر پروتئین وقرص مولتی دیلی هم مصرف میکنم.

    1. mostafa گفت:

      سلام خواب رفیتن بدن ممکن کلسترول خون و یا چربی خون دارید تغذیه رو رعایت کنید
      درد عضلانی طبیعیه قبل تمرین خوب گرم کنید و کششی انجام بدید آخر تمرین هم کششی کار کنید و بدنتون رو سرد کنید گلوتامین هم بخورید ا

  4. علی گفت:

    سلام من 17 سال سن دارم و نود کیلو وزن و قدم 180،من هشت ماه که بدنسازی کار میکنم و رشد عضلانی خوبی داشتم.میخوام بدونم برای ساختن توده خالص عضلانی و و تفکیک دارای حجم خوردن فقط مکمل پروتئین کافی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *