تغذیه

یک وعده غذایی حجم ساز با پروتئین فراوان

تک اندام : پاستاي سمولينا حاوي کربوهيدرات فرآيندسازي شده زيادي است که انتظار می‌رود خودش را به چربی‌های شکمی وصل کند. پس اگر نمی‌خواهید چربی اضافه کنید، کینوآ انتخاب بهتری است. این ماده غذایی فاقد گلوتن، در فرم پاستا موجود است و حاوی پروتئین بیشتری است. هر 30 گرم از آن حاوی 2 گرم پروتئین به انضمام فیبر است. اگر گوشت گوساله لخم را نیز به آن اضافه کنید، حاصل یک ماده غذایی پر پروتئین با چربی متوسط است که در واقع یک وعده غذای حجم‌دهنده است.

همچنین کینوآ یک جایگزین عالی برای غلات صبحانه است. آن را بپزید، سپس در کنار میوه‌ها و مغزهای روغنی به مصرف آن بپردازید. در این صورت یک صبحانه پر پروتئین و سالم مصرف کرده‌اید.
طرز تهیه پاستای کینوآ با سس و گوشت
مواد مورد نیاز
60 گرم گوجه‌فرنگی له شده
90 گرم گوشت گوساله چرخ کرده (90 درصد لخم
180 گرم پاستای کینوآ (یا هر نوع نودل دیگریک چهارم فنجان برگ ریحان
دستور طبخ
1ـ گوجه‌ها را در یک قابله با حرارت بالا قرار دهید. وقتی شروع به جوشیدن کردند، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و به مدت دو دقیقه آن را هم بزنید (تا ذرات گوشت کاملاً از هم جدا شوند). سپس شعله گاز را کم کنید.
2ـ سه فنجان آب را در یک قابله دیگر بریزید، به آن نمک بزنید و بگذارید جوش بیاید.
3ـ نودل‌ها را به آب اضافه کنید و هم بزنید.
4ـ وقتی نودل‌ها زیر دندان‌ها له شدند، آن را آب‌کشی کنید و سس گوجه و گوشت را به آن بیفزایید. برگ‌های ریحان را نیز ساطوری کنید و به سس فوق اضافه کنید.
5ـ آن را در بشقاب بکشید و بلافاصله سرو کنید.

تک اندام

نوشته های مرتبط

One thought on “یک وعده غذایی حجم ساز با پروتئین فراوان

  1. مجید گفت:

    سلام
    من وزنم 73 کیلو و قدم174 سانتی متر هست می خواستم بپرسم اگر بخوام افزایش حجم در حدود 4 یا 5 کیلو داشته باشم وبیشتر عضله هام ساخته بشه چه مکملی باید استفاده کنم .نظره شما در مورد why چیه.

    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *